DERS ADI

: KAMUSAL ALAN VE GÜNCEL SANAT PRATİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5070 KAMUSAL ALAN VE GÜNCEL SANAT PRATİKLERİ SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. HAMDİ GÖKOVA

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kamusal alan ve tanımı üzerinden tartışma.
2   Galeriler ve müzelerin sanatsal kurumlar olarak çağdaş sanat içinde ki konumları
3   Yapıtın kamusal mekan da açığa çıkışı ve sanat yapıtları üzerinden örneklerin tartışılması
4   Dada ve Marcel Duchamp sonrası, sanata dair süreçler
5   Performans, Happening, Arazi Sanatı, Beden Sanatı, Feminist Sanat, Yeryüzü Sanatı, Arte Povera, Aksiyon, heykelin/sanat nesnesinin çevresiyle ve toplumla kurduğu ilişkiler.
6   Kent ve kamusal mekânı kullanan uluslararası etkinlikler olarak bienaller
7   Kent ve Kamusal Mekanın kullanımına dair deneyim ve uygulama pratiği edinme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kamusal alan ve tanımı üzerinden tartışma.
2 Galeriler ve müzelerin sanatsal kurumlar olarak çağdaş sanat içinde ki konumları
3 Yapıtın kamusal mekan da açığa çıkışı ve sanat yapıtları üzerinden örneklerin tartışılması
4 Dada ve Marcel Duchamp sonrası, sanata dair süreçler
5 Performans, Happening, Arazi Sanatı, Beden Sanatı, Feminist Sanat, Yeryüzü Sanatı, Arte Povera, Aksiyon, heykelin/sanat nesnesinin çevresiyle ve toplumla kurduğu ilişkiler.
6 Kent ve kamusal mekanı kullanan uluslararası etkinlikler olarak bienaller.
7 Kent ve kamusal mekanı kullanan uluslararası etkinlikler olarak bienaller.
8 Esra ersen, Gülsün Karamustafa, Cevdet Erek,ODA PROJESİ (Özge Açıkkol, Güneş Savaş ve Seçil Yersel den oluşan sanatçı kolektifi), gibi sanatçılar ve çalışmaları üzerine tartışma
9 Uygulamaları üzerinden örneklemeler.
10 Seçili bir kamusal mekanı kullanarak iş üretimine dair öğrenci çalışmaları
11 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
12 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
13 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
14 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
15 Sergi ve sunum
16 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciyle İşleri / Çalışmaları konusunda yüz yüze, karşılıklı görüşmelerle sürdürülebilir bir diyaloğun yolunu açmak ve üretilen işler / çalışmalar paralelinde metin okumaları, film / video izleme önerilerinde bulunarak, çağdaş / güncel sanata olan referansları belirlemek ve uygulama olanaklarını sorgulamak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145454545545
ÖK.245555555
ÖK.355555555
ÖK.45555555
ÖK.5455555433
ÖK.655555555
ÖK.7