DERS ADI

: HEYKELDE ÇOK RENKLİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5052 HEYKELDE ÇOK RENKLİLİK SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Heykelde renk kullanımına ilişkin yeterli bilgi birikimine sahip olma,
2   Rengin heykele etkilerini 19. yy `daki örnekler üzerinden tespit edebilme,
3   Heykelde Renk kullanım tekniklerini kendi çalışmalarında yararlanabilecek şekilde irdeleme,
4   Renkli heykelin niteliklerini dönem ve kültür içinde irdeleyebilme,
5   Rengin heykel sanatında yarattığı sonuçları yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Heykelde Çok Renklilik Nedir Heykelde Renk Neden Tepki ile Karşılanmıştır Dersin amacı ve önemi.
2 19. Yy, Heykel Sanatında Genel Durum ve yy ın ikinci Yarısında Antikite ve Natüralizm in Heykelde Etkisi
3 19. yy, Heykel Tarihinde Rengin Rolü ve Modernleşme
4 19. yy heykelde Renge Karşı Gelişen Tezler
5 19. yy daki, Heykelde Renk Karşıtı Sanatçı Auguste Rodin (1840-1917) ve Adolf Hildebrand (1847-1921) , Edgar Degas (1834-1917) Tavırları (Empresyonist ve Neoklasist)
6 19. Yy da Heykelde Renk Uygulama Teknikleri
7 19. Yy da Heykelde Renk Uygulayan Sanatçılardan (Jean Léon Gerome (1824-1904),John Gibsen (1790 -1866),Prosper d Epinay (1836-1914),Aoguste ClEsinger (1814-1883), Henr Cros (1840-1907), Arnold Böcklin (1827-1901), Max Klinger (1857-1920), Richard König (1863-1920) , Franz von Stuck (1863-1928), Edward Onslow Ford 1852-1901,George- Henry Hemaire 1853-1914)) örnek incelemeleri
8 Ödev- Sunum Seminer: Heykelde çok Renklilik ve Sembolizm
9 Ödev- Sunum Seminer: Çok Renkli Heykellerde Gerçeklik Etkisi ve Dönüştürme Sorunu
10 Ödev- Sunum Seminer: Renkli Heykelde Hacim Etkisi
11 Ödev- Sunum Seminer: Heykelde Renk ve Işık Etkisi
12 Vize Sınavı
13 Ödev- Sunum Seminer: Heykel Sanatında Renk ve Kiç Sorunu
14 Ödev- Sunum Seminer: Heykel Sanatında Renk ve Soyutlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Sözlü Anlatım 2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım, 3- Ödev -araştırma, anlatım, sunum-, 4- Dersi alan öğrencilerle önceden belirlenmiş konu etrafında tartışma-Seminer-, 5- Final sınavı ve ödev ile bilgisini derli toplu yazabilme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 2 6 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 14 4 56
Ödev Hazırlama 4 6 24
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555
ÖK.25555555
ÖK.3555555
ÖK.455555555
ÖK.555555