DERS ADI

: TASARIMDA YARATICI DÜŞÜNCE

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5050 TASARIMDA YARATICI DÜŞÜNCE SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tasarımda duygu, düşünce ve izlenimlerin anlatılabilme yeteneğinin yaratıcı düşünce ile bağlantısı ve yaratıcılıkla nasıl estetik bir düzeye ulaşılabileceği üzerinde durularak, Konu yaratıcılığa temel sağlayan özgür düşünce ile de ilişkilendirilerek; tekstil, aksesuar, giysi ve farklı disiplinlerle ilgili örneklendirmelerle pekiştirilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımda yaratıcı düşüncenin nasıl oluştuğu hakkında bilgi sahibi olmak
2   Tasarımda yaratıcılıkla estetik düzey arasında ilişki kurabilmek
3   Tasarımda estetik düzeye ulaşmada yaratıcılığın doğası ve merak arasında ilişki kurabilmek
4   Yaratıcılığın temeli olan özgür düşünce ile tasarımlayabilme hakkında bilgi sahibi olmak
5   Yaratıcılık ve karşılaşmanın tasarıma ve ortaya konan ürüne etkileri hakkında bilgi sahibi olmak ve Tasarımda yaratıcılık ve işlevsellik arasında bağlantı kurabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratma Cesareti
2 Yaratıcılığın Doğası
3 Yaratıcılık ve Bilinç Dışı
4 Yaratıcılık ve Karşılaşma
5 Yaratıcılık ve Özgür Düşünce
6 Yaratıcılık ve Merak
7 Tasarımda Yaratıcılık ve Fikir Oluşumu
8 Fikir Oluşumu Sürecinde Duygu,Düşünce ve İzlenimleri Tasarımda Yaratıcılıkla İfade Edebilme
9 Tasarımda Yaratıcı Süreçte Dışa Duyarlılık ve Farkındalık
10 Ürün Tasarımında Görsel Estetik ve İşlevsellikte Yaratıcılık
11 Ödevlerin Sunumu ve Eleştiriler
12 Ödevlerin Sunumu ve Eleştiriler
13 Ödevlerin Sunumu ve Eleştiriler
14 Ödevlerin Sunumu ve Eleştiriler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Rollo May,Yaratma Cesareti,Metis, İstanbul,1987

Emrah Kozan,Tasarım Odaklı Düşünme, Abaküs Yayınları,2023

Prof.Dr.Bayram Akarsu,Yaratıcı Düşünme Sanatı,Cinius Yayınevi,2018.

Kees Dorst, Yenilikçi Çerçeve: Tasarımın Getirdiği Yeni Düşünme Biçimleri,2018

Rod Judkins,Yaratıcı Düşünme, Pegasus Yayınları, 2017.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders öğretim üyesi tarafından dersin ilk saati yazılı ve görsel kaynaklarla anlatılacak, diğer saatinde öğrencilerin katılımıyla tartışma ortamında devam edecektir. Son dört hafta ders öğrencilerin belirli bir konuda hazırlayacakları sunumları ve sunumlar hakkındaki eleştirilerle devam edecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.10 + ODV * 0.30 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.10 +ODV * 0.30 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştığı konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunma yetenekleri, konuya ilişkin dönem sonunda hazırladıkları ödev ve sunumu ile ölçülmektedir.
Ödevler powerpoint sunum olarak hazırlanacak ve sunulacaktır.
Ödevlerden bir makale yazılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Öğrenciler kursun %70'ine katılmakla yükümlüdürler.
2. Herhangi bir intihal, disiplin kurulu tarafından kutsal olarak cezalandırılır.
3. Kursa katılmamak, teslim edilecek ilgili projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret veya sebep olarak kabul edilemez.
4.Projelerde/sunularda geç teslim edilen her gün için bir harf puanı düşürülecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

onlunesrin@gmail.com
nonlu@deu.edu.tr
0(232) 3016751

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 12:00/13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 2 6 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 14 3 42
Ödev Hazırlama 4 6 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.455555555
ÖK.55555555