DERS ADI

: LİF SANATINDA YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5009 LİF SANATINDA YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tekstil malzemeleri ve diğer farklı malzemelerle orta konan tekstil, aksesuar, giyim gibi alanlarda tasarım ve sanat ürünlerinde yönelinen yenilikçi yaklaşımlar ve bu yaklaşımlara farklı malzemelerin, farklı tekniklerin, farklı uygulama yöntemlerinin etkileri, farklı disiplinlerle(seramik, müzik, görsel medya vb. ) ilişkileri ortaya konan sanatsal ürünlerin ulaştığı nokta ve sonrası üzerinde durularak, konunun deneysel çalışmalarla desteklenmesi hedeflenmektedir..Tekstil malzemeleri ve diğer farklı malzemelerle orta konan tekstil, aksesuar, giyim gibi alanlarda tasarım ve sanat ürünlerinde yönelinen yenilikçi yaklaşımlar ve bu yaklaşımlara farklı malzemelerin, farklı tekniklerin, farklı uygulama yöntemlerinin etkileri, farklı disiplinlerle(seramik, müzik, görsel medya vb. ) ilişkileri ortaya konan sanatsal ürünlerin ulaştığı nokta ve sonrası üzerinde durularak, konunun deneysel çalışmalarla desteklenmesi hedeflenmektedir..Tekstil malzemeleri ve diğer farklı malzemelerle orta konan tekstil, aksesuar, giyim gibi alanlarda tasarım ve sanat ürünlerinde yönelinen yenilikçi yaklaşımlar ve bu yaklaşımlara farklı malzemelerin, farklı tekniklerin, farklı uygulama yöntemlerinin etkileri, farklı disiplinlerle(seramik, müzik, görsel medya vb. ) ilişkileri ortaya konan sanatsal ürünlerin ulaştığı nokta ve sonrası üzerinde durularak, konunun deneysel çalışmalarla desteklenmesi hedeflenmektedir..

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Lif sanatında yenilikçi yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak
2   Lif sanatı ürünlerinde kullanılan tekstil malzemeleri ve diğer farklı malzemeler ve bu malzemelere getirilen yenilikler hakkında bilgi sahibi olmak
3   Farklı malzemelerin, farklı uygulama tekniklerinin, farklı yöntemlerin, disiplinlerarası etkileşimin lif sanatı ürünlerine getirdiği estetik ve görsel farklılıklar hakkında bilgi sahibi olmak
4   Lif sanatı ürünlerini güncel sanat ve kavramsal sanat ile ilişkilendirebilmek
5   Yeni ve eski malzemelerle yenilikçi etkiler sunan lif sanatı ürünleri lif sanatı ürünleri üzerine uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat, Modern Sanat, Çağdaş Sanat
2 Sanatta Yaratıcılık
3 Lif Sanatı ve Sanatlar İçerisindeki Yeri
4 Lif Sanatının Çağdaş Sanat ve kavramsal sanat İle bağlantısı
5 Lif Sanatında Yaratıcı Düşünce ve Uygulama Biçimleri
6 Lif Sanatının Değişen Anlamı ve İçeriği
7 Lif sanatında Disiplinlerarasılık
8 Lif Sanatında yenilikçi Yaklaşımlar ve Nedenleri, Değişen Toplumsal yapının ve Gelişen Teknolojinin Lif Sanatı Üzerine Etkileri
9 Uygulama Çalışmaları
10 Uygulama Çalışmaları
11 Uygulama Çalışmaları
12 Uygulama Çalışmaları
13 Uygulama Çalışmaları
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

GEIJER, Agnes., A History Of Textile Art, The Pasold Research .Fund Ltd, London, 1979
HELD, E.Shirley., Weaving A Hand Book of the Fiber Arts, Holt, Rinehart and Winston,USA, 1999,
LARSEN, Jack, Lenor; Beyond craft : The Art Fabric, Van Nostrand Reinhold Company, New York, 1972,
LARSEN, Jack, Lenor; The art Fabric: Mainstream, Van Nostrand Reinhold Company, Tokyo, 1985

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri



Dersler:
Her ders dersin konusu ile ilgili konularda ilk saat öğrencilere power point sunumu ve görsel kaynaklarla bilgilendirme yapılır.

Anlatımlar doğrultusunda öğrencilere araştırma konusu dağılımı yapılır ve öğrencilerin bu konulardan seçimler yapması istenir.
Seçilen konularda öğrenciler araştırmalarını yapar ve power point sunumlar hazırlar.
Araştırdıkları konuyla bağlantılı olarak tasarım süreçleri başlar ve öğrencilerden tasarımlarını uygulanmış ürüne dönüştürmesi beklenir.

Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Her dersin birinci ve ikinci saati öğrencilerden yapmış olduğu araştırmaları kısa power pointlerle sunması beklenir. Sunuşlar sırasında öğrencilerlere ilave bilgiler verilerek düzeltmesi gereken bölümler belirtilir.

Dersin üçüncü ve dördüncü saatinde, araştırma konularıyla bağlantılı tasarımlarının süreç takipleri yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Tasarım/Proje
3 RPR Rapor
4 DKL DerseKatılım
5 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + PRJ * 0.40 + RPR * 0.10 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır.
Proje teması görsel ve yazılı araştırılıp, tasarıma kaynaklık oluşturacak materyaller seçilecektir. Eskiz aşaması sonucunda ürüne yönelik tasarımlar oluşturulup, içinden seçilen tasarımlardan bazıları atölye koşullarında ürüne dönüştürülecektir. Tasarım süreci içersinde sınıf katılımıyla birlikte her öğrenci için her türlü fikir herhangi bir önyargı olmadan dile getirilerek yeni fikirlerin ortaya çıkması sağlanır.
Uygulamalar Öğretim elamanı öğrencilerin tasarım üretim aşamasında yaratıcılığı artıran deneysel uygulamalara önem vermektedir. Bununla birlikte üretimde yaşanan sorunlara çözüm odaklı tutum sergiler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştığı konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunma yetenekleri, konuya ilişkin dönem sonunda hazırladıkları proje ve proje sunumu ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak, verilen sunumların geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken sunum teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

onlunesrin@gmail.com
nonlu@deu.edu.tr
0(232)3016752

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 12:00/13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Ödev Hazırlama 1 10 10
Tasarım Projesi 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 235

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15553555355
ÖK.255535535
ÖK.3555334
ÖK.455534
ÖK.55555445452