Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Denizcilikte Emniyet, Güvenlik ve Çevre Yönetimi Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ SERİM PAKER |
Dersi Alan Birimler |
Denizcilikte Emniyet, Güvenlik ve Çevre Yönetimi Doktora |
Dersin Amacı |
Deniz ulaşımı ve kazalarını, deniz trafiği emniyet sistemlerini, endüstriyel limanlardaki iş kazalarını ve emniyet önlemlerini anlamak. Tanker kazalarının oluş nedenlerini ve alınabilecek önlemleri belirlemek. Deniz kazalarında çevre ve insan faktörlerinin emniyetteki rolü, sistem emniyeti ve emniyet yönetimi, kazaların istatistiksel değerlendirmeleri ve risk analizi konuları hakkında bilimsel çalışma yapabilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Casualty Investigation Code, 2008 Edition - IMO |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler; haftanın konusuna ilişkin literatür ve öğrenci ödevlerinin tartışılması biçiminde yürütülür, ppt. sunum ve/veya yazılı çalışmalarla desteklenir. Tüm öğrencilerin aktif katılımı esastır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Deniz ulaştırması alanında emniyet, güvenlik, ve çevre yönetimi kapsamında doktora düzeyinde bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olma, araştırma, inceleme, yorumlama, sözlü ve yazılı ifade becerileri ve yetkinlikleri değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
serim.paker@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|