DERS ADI

: Değişim Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BIS 5019 Değişim Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Bilişim Sistemleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Bilişim Sistemleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı çalkantılı çevrede özellikle insan kaynaklarını kullanarak örgütsel etkililiği geliştirmektir. Ders aynı zamanda örgütsel geliştirme müdahaleleri için gerekli olan temel analitik ve kişilerarası yetkinlikleri vermeyi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Örgütsel değişim metotları, planlanmış örgütsel değişim ve bunları uygulamanın uygunlugu ile ilgili temel kavramları ve teorileri anladığını göstermesi beklenmektedir.
2   Örgütsel değişimin tasarımındaki, uygulanmasındaki ve değerlendirilmesindeki süreçleri tanımlanması beklenmektedir.
3   Örgütsel değişim kapsamında insan kaynakları geliştirmenin rolünü anlaması beklenmektedir.
4   Öğrenme ihtiyaçları/konuları, eğitim ve geliştirme ihtiyaçları ve bu ihtiyaçlara ulaşmak için gerekli tasarlama metotları ve materyalleri konusunda bilgi sahibi olması beklenmektedir.
5   Örgütsel değişimde bir danışman gibi çalışabilmek için pratik çalışma ile edinilmiş beceri gösterebilmesi beklenmektedir.
6   Sözlü/yazılı iletişim yetkinliğini geliştirmesi ve bir düşünceyi geliştirip savunabilmesi beklenmektedir.
7   Etkin bir takım üyesi olmak için gerekli kişiler arası yetkinliği geliştirmesi ve iyileştirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Örgütsel Geliştirme: Yönetim Modası mıdır
2 Örgütsel Yenilenme: Özgürleşme Insiyatifi
3 Örgütsel Geliştirme Uygulayıcısının Rolü ve Stili & Tanı Süreci
4 Değişime Direncin Üstesinden Gelmek
5 Örgütsel Geliştirme Müdahele Stratejileri, Gönüllü Katılımcılığın Önemi
6 Süreç Müdahale Yetkinlikleri
7 Çalışan güçlendirme ve kişilerarası müdaheleler, zaman yönetimi yetenekleri
8 Vaka analizi
9 Takım Geliştirme Müdahaleleri
10 Gruplar arası Geliştirme Müdahaleleri
11 Örgütsel ve Takım Geliştirme için Etkili Bir Şekilde Hedef Koyabilmek
12 Yüksek Performanslı Sistemler ve Öğrenen Organizasyonlar
13 Örgütsel Transformasyon ve Stratejik Değişim, Yeni bir örgüt: Davranışsal ve ekolojik olarak sorumlu
14 Vaka analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Harvey, D. and Brown, D.R. (2010). An experiential approach to organization development. (7th edition) NJ: Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Takım çalışması
3. Sunumlar
4. Sınıf tartışmaları
5. Alan çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ara sınav
Öğreniciler kavramlar ve kuramlara dair bilgileri üzerinden yazılı sınav ile değerlendirileceklerdir.
2. Alan çalışması ve Sunum
Gruplar örgütsel bir çevrede gözlem yapacak ve eğitici tarafından verilecek olan yazım kurallarına göre yazılı bir rapor hazırlayacaklardır. Deneyimlerini sözlü sunumlarla sınıfta paylaşmaları beklenmektedir.
3. Sınıf tartışmaları ve Sunum
Öğrenicilere sınıfta işlenmiş konular çereçvesinde belirli vakalar ve sorular verilecektir. Gruplar bu konular ile ilgili münazara yaparak düşüncelerini sunacaklardır. Öğrenicilerin sınıf tartışmalarına katkı sunmaları beklenmektedir.
4. Katılım
Derse devamlılık konusunda minimum gereklilikleri yerine getiren öğreniciler derslerde bulunma sıklıklarına göre değerlendirileceklerdir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci örgütsel değişimde bir danışman gibi çalışabilmek için pratik çalışma ile edinilmiş beceri gösterebilecektir.
2. Öğrenci örgütsel değişim kapsamında insan kaynakları geliştirmenin rolünü tartışacaktır.
3. Öğrenci örgütsel değişimin tasarımındaki, uygulanmasındaki ve değerlendirilmesindeki süreçleri anlayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin en az % 70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Sınıf tartışmalarına öğrencilerin aktif katılımı beklenmektedir.
4. Öğrenicilerin sınıfa zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenicilerin derse gelmeden önce hazırlanmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasemin.arbak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlk ders sırasında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Sunum Hazırlama 2 2 4
Ödev Hazırlama 5 8 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 5 2 10
Proje Final Sunumu 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.32234
ÖK.4
ÖK.544
ÖK.6444
ÖK.75