DERS ADI

: Egzersiz Fizyolojisine Özel İstatistik Yöntemler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EFZ 5023 Egzersiz Fizyolojisine Özel İstatistik Yöntemler SEÇMELİ 1 2 0 5

Dersi Veren Birim

Egzersiz Fizyolojisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERKANT MUAMMER KAYATEKİN

Dersi Alan Birimler

Egzersiz Fizyolojisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Egzersiz Fizyolojisi bölümü öğrencilerine, egzersiz Fizyolojisi ve diğer sağlıkla ilgili veriler ile ilgili, bulguları hazırlama, analiz etme ve raporlama konusunda pratik deneyime sahip olmalarını sağlar. Veri temizleme, veri dosyası oluşturma ve yönetimi, temel tanımlayıcı istatistikler, biyoistatistiksel analiz ve veri yorumu, bulguların analizini ve raporlanmasını içerir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Egzersiz Fizyolojisi verisi ile ilgili temel kavramları bilir.
2   2. Egzersiz Fizyolojisi ile ilgili veri toplama araçlarını kullanabilir.
3   3. Çalışmalarda kullanılan istatistiksel yöntemleri literatürden okuyarak anlayabilir.
4   4. Egzersiz Fizyolojisi alanında istatistiksel analiz yöntemlerini uygulayabilir.
5   5. Egzersiz Fizyolojisi araştırmalarında istatistiksel analiz ve raporlama yapabilir ve değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İstatistik tanımı Güç analizi
2 İstatistik kullanım alanları One Way ANOVA, Two Way ANOVA
3 Ortalama, standart hata, standart sapma tanımı Araştırma tipleri
4 Bağımlı ve bağımsız değişken tanımı Örneklem sayısı hesabı
5 P değeri ve anlamlılık tanımı ve kullanımı Dönem sunumları
6 Değişkenler arasında farkın tespiti
7 Değişkenler arasında ilişkinin tespiti
8 Normal dağılım önemi ve veriye uygulanması
9 Çoklu analizler
10 Parametrik ve non-parametrik testlerin farkı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme, 2006 (Gazanfer Aksakoğlu),
2.Bilimsel Araştırmalarda SPSS for Windows, 1995 (Mustafa Ergün),
3. Bilgisayar İstatistik ve Tıp, 1995 (Murat Hayran, Oktay Özdemir).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik derslerin yapılması, test sınava hazırlanma, ödev hazırlama, laboratuar uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı ODV * 0.50+ FN* 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50+ BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktıları final sınavında klasik yazılı uzun cevaplı sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.ellidokuz@deu.edu.tr
kayabm@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı 12:30-13:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111
ÖK.22222
ÖK.33333
ÖK.4444444
ÖK.5555555