DERS ADI

: Temel Sağlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
NTS 1007 Temel Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Nükleer Tıp Teknikleri

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. OYA SAYIN

Dersi Alan Birimler

Nükleer Tıp Teknikleri

Dersin Amacı

Bu derste öğrenciye sağlık ,hastalık,insan ve gereksinimleri,hastalık nedenleri,
sıklığı,sağlık hizmetleri açısından hastalıklarla ilgili temel ilkeler,sistemler ve
hastalıklar, sağlıklı beslenme,bağışıklama,çevre sağlığı , üreme sağılığı,hastane
enfeksiyonları,tanımı, bulaş yolları,önlenmesi ile ilgili bilgi, beceri ve yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık ile ilgili temel tanımları ve kavramları tanımlayabilir
2   Sağlığı etkileyen ölçütlerin neler olduğunu tanımlayabilir.
3   Çevre sağlığı kavramını ve bunu etkileyen faktörleri tartışabilir
4   Doğru ve sağlıklı beslenme tarzı hakkında bilgisi vardır ve kavramları tanımlayabilir Sistem hastalıkları hakkında genel bilgisi olur,hastalıkları sınıflayabilir ve tanımlayabilir
5   Bulaşıcı hastalıkların bulaşma yollarını ve bunlardan korunma yöntemlerini açıklayabilir.
6   Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı kavramını, kapsamını ve bu alandaki politikaları tartışabilir.
7   Bağışıklamanınn ne olduğunu bilir
8   Erken tanının önemini bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık hastalık
2 Bulaşıcı hastalıklar-1
3 Bulaşıcı hastalıklar-2
4 Cinsel yolla bulaşan hastalıklar-1
5 Cinsel yolla bulaşan hastalıklar-2
6 Bağışıklama
7 Aile planlaması
8 Beslenme
9 Erken tanı
10 Üreme Sağlığı
11 Hastane Enfeksiyonları
12 Çevre Sağlığı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Waugh,A. & Grant,A. (2020). Ross ve Wilson Sağlıkta ve Hastalıkta Anatomi ve
Fizyoloji. Çev. Cem Kopuz. Güneş Tıp Kitabevleri
2. Preston, R.R. , Wilson,T.E. (2013). Lippincott Fizyoloji. Çev. Ümmühan İşoğlu Alkaç.
Nobel Tıp Kitapevi
3. Netter, F.H. Netter (2020) İnsan Anatomisi Atlası. Çev.Meserret Cumhur. Güneş Tıp
Kitapevi
4. Bozkurt, O. , Hamalosmanoğlu, M. (2012) İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi . Eğiten
Kitapevi
5. Width, M., Reinhard, T. (2018) Klinik Beslenme Için Temel Cep Kitabı. Çev. Binnur
Okan Bakır , Ayşe Hümeyra Biçer. Nobel Tıp Kitabevleri.
6. Gioffre,D. (2019) Her Şey Tabakta Başlar. Çev. Demet Altınyeleklioğlu. Koridor
Yayıncılık
7. Baysal, A. (2022) Sağlıklı Beslenme: Yüz Soruya Yüz Yanıtla. Hatiboğlu Yayınevi
8. Öztürk, O., Uluşahin, A. (2020) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri
9. Foucault, M. (2013) Akıl Hastalığı ve Psikoloji. Çev. Emre Bayoğlu. Ayrıntı
Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu AS * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Oya SAYIN
oya.sayin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 3 18
Final Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.125
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8