DERS ADI

: Görsel İletişim ve Reklam

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRF 3010 Görsel İletişim ve Reklam ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Grafik Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Reklam ve tasarımının temel kavramları hakkında bilgi vermek. Uygulamalı örnekler üzerinde incelemeler ve reklam süreci hakkında çalışma yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste öğrencilerin, reklam tasarımının temel kavramları hakkında bilgi sahibi olması
2   Reklam tasarımına başlayabilmek için gereken bilgiye sahip olması
3   İncelediği reklam çalışmalarını içerik ve görsel yönden analiz edebilmesi
4   Reklamlardaki başarıyı derinlemesine görebilmesi
5   Tüketici ve reklam veren arasındaki ilişkinin bilmesi
6   Reklamda yaratıcılığı destekleyen görsel niteliklerin farkında olması
7   Reklam çalışmalarında yerel ile evrensel arasında bağlantı kurabilmesi
8   Reklam çalışmaları hakkında araştırma yorum yapabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Reklamın tanımı ve kapsamı. Reklamın doğuşu ve gelişmesini sağlayan şartlar. Üretim tüketim reklam ilişkisi.
2 Reklamın amacı. Çeşitli reklamcıların yorumları. Kısa vadeli ve uzun vadeli reklam stratejileri.
3 Reklamda hedef kitle ve reklamveren.
4 Reklamda sürecin işleyişi ve zaman yönetimi.
5 Reklam ajansları ve reklam sürecinde yer alan ekip ve görev dağılımı
6 Reklamda görsel tasarım.
7 Reklamda bütçe yönetimi ve medya planlama.
8 Ara Sınav
9 Reklamda Sıcak ve Soğuk Tutumlar.
10 Reklamda Anlamın Oluşumu (Örnekler Üzerinden İnceleme) Reklam tasarımları araştırması. Künye ve Etki bilgileri ile derlenecektir.
11 Reklamda Etkinin Oluşumu (Örnekler Üzerinden İnceleme) Reklam tasarımları araştırması. Künye ve Etki bilgileri ile derlenecektir.
12 Reklamda lokal (yerel) yaklaşımlar
13 Dünyada iz bırakan reklam kampanyaları Geçmiş yıllar taranarak yapılacak kampanya araştırması. Künye ve Etki bilgileri ile derlenecektir.
14 Reklam Yarışmaları
15 Reklamda saf yaratıcılık ve Ghost Reklam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Reklam Çekicilikleri: (Cinsellik, Mizah, Korku), M. Elden - U.
Marka Bilmecesi, Duncan Bruce
Beni Seç, Nancy Vonk
Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries - Jack Trout
Mor İnek, Seth Godin
Reklamcılığın Turuncu Kitabı, S. Lance - J. Woll
İletişim ABC si, Ünsal Oskay
Reklam Nasıl Çözümlenir , Rengin Küçükerdoğan
Satan Reklam Yaratmak, Luke Sullivan
Reklam Nasıl İşe Yarar: Araştırmanın Rolü, John Philip Jones
Duyular ve Marka, Martin Lindstrom
Kapitalizm ve Pop Kültür, Ali Akay
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konu anlatımı ve öğrencilerin dahil olduğu bir tartışma ortamının oluşturulması şeklinde yürütülecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım ve düzenlenen sınavlar/ yönetilen ödevler dahilinde yüksek performans beklenmektedir.
Genel başarı notunun %20'ini ödev oluşturacaktır. Bu dönem iki farklı konuda ödev hazırlanacaktır. Ödevler, derslerin başlamasının ardından üçüncü ve sekizinci haftalarda duyurulacaktır.
Derse katılım derste aktif olarak söz almak ve katkıda bulunmak anlamına gelmekte olup, yalnızca derse gelmek şeklinde yorumlanamaz.
Herkese başarılı bir dönem geçirmesi dileklerimizle.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileriyle tamamlaması ve öğrencilerden bu bağlamda tamamen özgün çalışmalar ortaya koyması beklenmektedir. Herhangi bir biçimde bir başka çalışmadan doğrudan esinlenme, bire bir yararlanma, bir benzerini üretme ve hatta bir başkasına yaptırtma gibi durumlar kesinlikle arzulanmamaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-Posta: tugcan.guler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatine ek olarak önceden randevu almak kaydıyla görüşme yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 3 3 9
Vize Sınavı 1 6 6
Final Sınavı 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1535
ÖK.254453
ÖK.3453
ÖK.4543
ÖK.554545
ÖK.655
ÖK.75
ÖK.8