Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Grafik Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. TUĞCAN GÜLER |
Dersi Alan Birimler |
Grafik Tasarımı |
Dersin Amacı |
İçeriği yansıtmakta en etkili araçlardan biri olan hareketli grafik tasarım (motion graphics) dersinin amacı öğrenciye mesajın ya da içeriğin belirli bir kurgu ve akışla aktarılmasına ilişkin temelleri öğretmektir. Bu derste öğrencilerden temel düzeyde yaygın hareketli grafik tasarım yazılımlarının başında gelen Adobe Affer Effects bilmesi beklenir. Derste genel anlamıyla iki boyutlu ve durağan imgeler üreten grafik tasarımın akışkan görüntüler eşliğinde yaşayacağı kazanım ve iletişim boyutu seminerler ve projelerle anlatılır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
TEM 1102 - Temel Tasarım II |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Thinking With Type, Ellen Lupton, Princeton Architectural Press, 2010 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derslerde temel beceriler bilgisayarda yapılan çalışmalarla kazandırılır. Projelerde öğrenciler kendi bilgisayarlarını kullanabilirler. Sunum, teknik anlatım ve proje üzerine kritik şeklinde dersler yürütülür. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Derse düzenli katılım ve projelerin ulaştırılması. Verilen çalışmaların her hafta tamamlanması. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Güncel yazılımları kullanabilmek, derse zamanında ve hazırlıklı gelmek. Ortak çalışmalarda zaman yönetimine uymak. Proje teslimleri ve jürilerde önceden ilan edilen kurallara uymak. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dersin koordinatörü: Doç. Tuğcan GÜLER |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Önceden randevulaşmak kaydıyla Sakai üzerinden online görüşme yapılabilir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|