DERS ADI

: Anormal Davranışların Biyolojik Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4037 Anormal Davranışların Biyolojik Temelleri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Dersin amacı, normal davranış, normal dışı davranış ve anormal davranış biçimlerinin oluşmasında rol oynayan biyolojik süreçleri irdelemektir. Başta genetik, endokrinolojik ve nörolojik faktörlerin insan davranışında çevresel koşullarla birlikte nasıl şekilleyici rol oynadığı, suç işlemeye yatkınlık, agresiflik gibi spesifik başlıklarda multisistemik biyolojik işleyişin algılanması ve tüm biyolojik olaylarda bulunan farklı eşik değerlerinin şekillediği normallik sapmalarının ve biyolojik davranış normalliğinin hayvansal örneklerle açıklanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Normal kavramının biyolojik temellerini açıklayabilme
2   Suç ve biyolojik temelleri belirtebilme
3   Davranışı etkileyen endokrinolojik, genetik ve nörolojik sebepleri açıklayabilme
4   Biyolojik eşik değer kavramını açıklayabilme
5   Davranış farklılıklarını doğuran biyolojik sebepleri öğrenme
6   İstenmeyen davranışlar için biyolojik sebepleri ortadan kaldırma yöntemini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı, içerik ve gereklerle ilgili bilgilendirme, kaynakların gözden geçirilmesi
2 Sosyal ve biyolojik karşılaştırma. Normal-Anormal
3 Davranışı etkileyen biyolojik sistemler
4 Genetik temelli davranış anormallikleri (İnsan örneği üzerinden)
5 Genetik temelli davranış anormallikleri (Hayvan örnekleri üzerinden)
6 Nörolojik temelli davranış anornallikleri (İnsan örneği üzerinden)
7 Nörolojik temelli davranış anornallikleri (Hayvan örnekleri üzerinden)
8 Ara Sınav
9 Endokrinal temelli davranış anormallikleri (İnsan örneği üzerinden)
10 Endokrinal temelli davranış anormallikleri (Hayvan örneği üzerinden)
11 Multisistemik davranış anormallikleri
12 Biyolojik sebeplerin çevresel koşullarla birlikte değerlendirilmesi
13 Suç ve biyolojik sebepleri
14 Suç ve biyolojik sebepleri hakkında güncel çalışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sangha, S & Foti, D. (2018). Neurobiology of Abnormal Emotion and Motivated Behaviors. Massachusetts: Academic Press.

Zigmond, M. J., Rowland, L. P. & Coyle, J. T. (2015). Neurobiology of Brain Disorders: Biological Basis of Neurological and Psychiatric Disorders. Massachusetts: Academic Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev/DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 +FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 +OD * 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.hidiroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.30-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 3 3 9
Sunum Hazırlama 2 4 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.35555555
ÖK.4555
ÖK.55
ÖK.655555