DERS ADI

: Nöropsikoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4015 Nöropsikoloji SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEREN HIDIROĞLU ONGUN

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Nöropsikoloji kavramlarının öğrenilmesi, Beyin ve bilişsel, psikolojik süreçler arasındaki ilişkilere farkındalık kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nöropsikolojinin temel kavram ve terimlerinin tanımlanabilmesi
2   Beyin bölgelerinin ve yapılarının adlandırabilmesi
3   Beyin bölgelerinin yerlerinin kavranabilmesi
4   Beyin bölgeleri ve işlevlerinin bilgisine sahip olunması
5   Beyin de kimyasal ve elektriksel iletişim süreçlerinin bilgisine sahip olunması
6   Beyin bölgeleri ve süreçlerinin insan psikolojisi ve çeşitli ruh sağlığı süreçleri ile ilişkilendirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nöropsikolojinin tanımı, tarihçesi ve uygulama alanları
2 Nöropsikolojinin tanımı, tarihçesi ve uygulama alanları
3 Dikkat ve dikkat süreçleri. Dikkati değerlendirmede kullanılan nöropsikolojik testler
4 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunda nöropsikoloji bulguları
5 Bellek ve bellek süreçleri. Bellek işlevlerinin nöropsikolojik değerlendirmesi
6 Demans ve Alzheimer hastalığında nöropsikoloji bulguları
7 Görsel mekânsal işlevler
8 Görsel mekânsal işlevlerin nöropsikolojik değerlendirmesi
9 Yürütücü işlevler. Yürütücü işlevleri değerlendirmede kullanılan nöropsikolojik testler
10 Wisconsin Kart Eşleme ve İz Sürme Testi
11 Sosyal bilişsel işlevler
12 Sosyal bilişsel işlevlerin nöropsikolojik açıdan değerlendirilmesi
13 Şizofrenide nöropsikoloji bulguları
14 Duygudurum bozukluklarında nöropsikoloji bulguları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hıdıroğlu Ongun, C. ve Şandor, S. (Eds.). (2024). Nöropsikoloji - Teoriden Pratiğe Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

Doug Richards, Tom Clark, Carl Clarke, (2007). The Human Brain and Its disorders. Oxford University Pres.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersteki başarı değerlendirmesi %40 ara sınav ve %60 final sınavı şeklinde olacaktır. Ara ve final sınav soruları başlangıçtan sınav tarihine kadar ele alınan konulardan oluşacak; açık-uçlu, çoktan seçmeli, boşluk doldurma ve doğru-yanlış şeklinde olabilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.hidiroglu@deu.edu.tr
Dahili: 9432

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Kitap Okuma 3 7 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1555444
ÖK.2544
ÖK.3554
ÖK.45544
ÖK.555555
ÖK.65544445