DERS ADI

: Fizyolojik Psikoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3004 Fizyolojik Psikoloji ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. NAKŞİDİL TORUN

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı temel fizyolojik psikoloji kavramlarının incelenmesi, beyin bölgeleri ve yapılarının, sinir sisteminin ele alınması, fizyolojik, bilişsel ve psikolojik süreçler arasındaki ilişkilerin incelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel fizyolojik psikoloji kavramlarını öğrenmek
2   Merkezi ve çevresel sinir sistemi yapılarını tanımlayabilmek
3   Sinir sisteminin hücreleri, sinaptik İletim ve entegrasyonu açıklayabilmek
4   İnsan beyininin gelişimini açıklayabilmek
5   Sinir sisteminin anatomik ve fizyolojik özelliklerini açıklayabilmek
6   Fizyolojik süreçler ile psikolojik ve bilişsel süreçler arasındaki etkileşimleri tartışabilmek
7   Bellek, öğrenme, nöroplastisite, duygular ve uyku ile ilişkili nörobiyoloik mekanizmaları tanımlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fizyolojik Psikolojiden Bilişssel Sinirbilime Felsefi ve Bilişsel Temeller
2 Genetik ve Davranış
3 Sinir Sisteminin Hücreleri ve Nöral Sinyalleme
4 Sinaptik İletim ve Entegrasyon
5 Merkezi ve Çevresel Sinir Sistemleri Anatomisine Genel Bakış 1
6 Genel değerlendirme ve konuların tekrarı
7 Ara sınav
8 Merkezi ve Çevresel Sinir Sistemleri Anatomisine Genel Bakış 2
9 Nörotransmitterler
10 Görsel Sistem
11 Görsel Olmayan Duyu Sistemleri
12 Bellek, Öğrenme ve Nöroplastisite
13 Duyguların Nörobiyolojisi
14 Uyku ve Biyolojik Ritimler
15 Genel değerlendirme ve konu tekrarı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yazihan Torun, N. (Ed.). (2023). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Kalat, J. W. (2019). Biological psychology. Boston, MA, USA: Cengage.

İlgili web kaynaklar:

https://www.learner.org/search/ _sft_series-type=classroom-resources&_sf_s=brain&_sft_grade-level=college-adult&_sft_subject=science
http://www.williams.edu/imput/
http://faculty.washington.edu/chudler/introb.html#bb
http://brainmuseum.org/index.html
https://www.biology-pages.info/E/ExcitableCells.html
http://www.cf.ac.uk/biosi/staffinfo/jacob/teaching/sensory/ear.html
https://www.sleepfoundation.org/teens-and-sleep
https://dreams.ucsc.edu/
http://www.exploratorium.edu/memory/index.html

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersteki başarı değerlendirmesi %40 ara sınav ve %60 final sınavı şeklinde olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

naksidil.yazihan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10:00-12:30 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Uygulama Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1554555
ÖK.254555
ÖK.354555
ÖK.454555
ÖK.5554555
ÖK.64455544
ÖK.7