DERS ADI

: Öğrenme Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 2009 Öğrenme Psikolojisi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. NAKŞİDİL TORUN

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenmenin tarih içindeki gelişimini ve psikoloji biliminin diğer alanları ile ilişkisini, kullanılan araştırma yöntemlerini, öğrenme sürecini, klasik ve edimsel koşullamayı ve öğrenmenin sınırlılıklarını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Öğrenme süreci ile ilgili temel yaklaşımları tanımlayabilmesi
3   Öğrenme sürecine ilişkin temel prensipleri özetleyebilmesi
4   Öğrenme sürecinin günlük yaşamdaki etkilerini açıklayabilmesi
5   Öğrenme sürecinin diğer psikolojik süreçler ile benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırabilmesi
6   Öğrenme psikolojisindeki teori ve araştırmaların incelenmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve İzlencenin Tanıtımı
2 Öğrenme Nedir Tarihsel Ardalan (Bölüm1)
3 Basit Uyaran Öğrenmesi: Alışkanlık ve Diğer Formları (Bölüm 3)
4 Klasik Koşullanma: Temel Kavramlar ve Kompleks Durumlar (Bölüm 4)
5 Klasik Koşullanma: Altında Yatan Süreçler ve Pratik Uygulamalar (Bölüm 5)
6 Edimsel Öğrenme: Giriş (Bölüm 6)
7 Pekiştirme Teorileri ve Tarifeleri (Bölüm 7)
8 Sönme ve Uyaran Kontrolü (Bölüm 8)
9 Kaçınma ve Ceza (Bölüm 9)
10 Gözlemsel Öğrenme ve Kurala Dayalı Davranış (Bölüm 11)
11 Öğrenmede Biyolojik Yatkınlıklar (Bölüm 12)
12 Bilişsel Öğrenme
13 Genelleme, Ayırt Etme ve Uyaran Kontrolü
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Powell, R. A., Honey, P. L., Symbaluk, D. G. (2012). Introduction to Learning and Behavior (4th Ed.) Wadsworth
Cengage Learning.
Chance, P (2014). Learning and Behavior (7th Ed.). Wadsworth Cengage Learning.
Skinner, B. F. 1. (1953). Science and human behavior. New York, Macmillan.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1.Vize
2.Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

naksidil.yazihan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13.00-14.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15455455555
ÖK.25555555555
ÖK.3545444455
ÖK.45545435
ÖK.55555
ÖK.6544555545