DERS ADI

: Psikolojide Eleştiriler Düşünceler*

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4057 Psikolojide Eleştiriler Düşünceler* SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖMER KÜLHANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojide güncel araştırma yöntemlerini tanımlayabilme
2   Psikoloji çalışmaları alanındaki güncel yaklaşımları okuyabilme ve özetleyebilme
3   Tıp, eğitim, ekonomi ve diğer alanlara uygulanan psikolojik araştırmaların etik, yasal ve toplumsal etkilerini tarihsel ve kültürlerarası bağlamlarda tartışabilmek
4   Psikolojideki temel kavramları etkin bir şekilde tanıyabilme ve anlayabilme
5   Güncel araştırmalar ışığında alandaki gelişmeler hakkında çıkarımlarda bulunabilme
6   Yanılgıları ve düşünme hatalarını ayırt edebilmek için eleştirel düşünceyi günlük durumlarda ve psikolojide uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojide Eleştirel Düşünmeye Giriş Yargılama, Karar Verme ve Düşünme Türleri
2 Psikolojide Tümdengelimli Akıl Yürütme Batıl İnanç, Sihir, Bilim ve Eleştirel Düşünme
3 Psikolojide Tümevarımlı Akıl Yürütme Dil, Yazı ve Eleştirel Düşünme
4 Psikolojide Eleştirel Düşünme ve Bilimsel Akıl Yürütme Sınav
5 Sahte Bilim, Bilim ve Kanıta Dayalı Uygulama
6 Düşünmeyi Etkileyen Dikkat, Algı ve Hafızadaki Hatalar
7 Zihin-Beyin Problemi: Duyumların Etkileri
8 Ara sınav
9 Eleştirel Düşünme ve İnternet
10 Duygu, Güdülenmiş Akıl Yürütme ve Eleştirel Düşünme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. D. Alan Bensley. Critical Thinking in Psychology and Everyday Life. Worth Publishers, 2018.
2. Gregory Bassham, William Irwin, Henry Nardone, James Wallace. Critical Thinking: A Students Introduction. McGraw-Hill Education, 2018
Yardımcı kaynaklar:
1. Brendan Gough. The Palgrave Handbook of Critical Social Psychology. Palgrave Macmillan, 2017
2. Matthew Allen. Smart Thinking Skills for Critical Understanding and Writing. Oxford University Press, USA, 2005.
3. Vincent Ruggiero - Beyond Feelings A Guide to Critical Thinking McGraw Hill Humanities Social Sciences Languages, 2000.
4. William Edgar Moore. Creative And Critical Thinking. Houghton Mifflin Company Boston, 1967.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bir vize ve bir final olmak üzere sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde çoktan seçmeli, kısa cevaplı ve açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omer.kulhanci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15554444
ÖK.25554444
ÖK.35554444
ÖK.4555544
ÖK.54455554455
ÖK.6