DERS ADI

: Klinik Psikolojide Güncel Konular

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4051 Klinik Psikolojide Güncel Konular SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SELVA ÜLBE AĞIRBAŞARAP

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Ders kapsamında klinik psikoloji alanının en büyük kısmını oluşturan psikoterapi ve psikoterapi alanındaki güncel konular ve kuramlar üzerinde durulacaktır. Öğrencilerin psikoterapilerin etkinliği ve etkililiği ile ilgi yapılan güncel araştırmalar ve sonuçları hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klinik psikoloji ve psikoterapi alanında güncel araştırma yöntemlerini tanımlayabilecek
2   Klinik psikoloji ve psikoterapi alanında güncel yaklaşımları okuyup özetleyebilecek
3   Psikoterapi alanında güncel konulardan biri olan tanılar üstü yaklaşımları kavrayabilecek
4   Sağlık psikolojisi alanında uygulanan güncel psikoterapötik müdahaleleri tanımlayabilecek
5   Psikoterapi uygulamalarında teknolojik gelişmelerin kullanılmasını kavrayabilecek
6   Güncel araştırmalar ışığında alandaki gelişmelere ilişkin çıkarım yapabilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı
2 Kanıt Temelli Uygulama
3 Güncel Terapötik Yaklaşımlar
4 Psikoterapide Teknoloji Kullanımı 1
5 Psikoterapide Teknoloji Kullanımı2
6 Tanılar Üstü Yaklaşım
7 Pozitif Klinik Psikoloji
8 Kendine Yardım
9 Duygu Düzenleme ve Psikoterapi
10 Madde Bağımlılıkları
11 Madde Bağımlılığı Tedavileri
12 Diğer Bağımlılıklar
13 Sağlık Psikolojisinde Güncel Psikoterapötik Müdahaleler
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Harvey, A. G., Watkins, E., & Mansell, W. (2004). Cognitive behavioural processes across psychological disorders: A transdiagnostic approach to research and treatment. Oxford University Press, USA.
2. Psikoterapide Güncel Konular (2017). Nobel Akademik Yayıncılık.
3. Reinholt, N., Aharoni, R., Winding, C., Rosenberg, N., Rosenbaum, B., & Arnfred, S. (2017). Transdiagnostic group CBT for anxiety disorders: the unified protocol in mental health services. Cognitive behaviour therapy, 46(1), 29-43.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Uygulama
Final

Değerlendirme Kriteri

Toplam iki sınav yapılacaktır. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selva.ulbe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Lütfen randevu alınız.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1554455
ÖK.2554545
ÖK.35445
ÖK.45455
ÖK.5555555555
ÖK.65444455