Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Psikoloji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ABBAS TÜRNÜKLÜ |
Dersi Alan Birimler |
Psikoloji |
Dersin Amacı |
TÜİK istatistiklerine göre 2012 ve 2022 yılları arasında, son on yılda, 1 milyon 559 bin çift boşanmıştır. Ailelerin dağılması sonrası 1 milyon 371 bin 525 çocuk velayete verilmiştir. 2022 yılı referans alındığında 180 bin 954 çift, 2023 yılında ise 171 bin 881 çift boşanmıştır. Bu çiftlerin 2022 yılında 180 bin 592; 2023 yılında ise171 bin 213 çocuğu ise velayete verilmiştir. Boşanma sonrasında çocukların velayeti ortalama %75 anneye %25 babaya verilmiştir. Dolayısıyla boşanma sonrası çocuklar ya anneleri ile ya da babaları ile yaşamak zorunda kalmışlardır. Bu istatistikler velayet oranları göstermektedirki, tek velayet kural, ortak velayet istisna olmuştur. Türkiye de çocuklar ebeveynlerinin boşanma sonrası ya anneleri ya da babaları ile tek ebeveynli yaşamak zorunda kalmıştır. Evden ayrılan ebeveyn, çocuklarıyla ilişkilerini ziyaret bağlamında sürdürmek zorunda kalmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Bush, R. A. B., ve Folger, J. P. (2005). The promise of mediation: The transformative approach to conflict (Revised edition). San Francisco: John Wiley & Sons. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, vaka çalışmaları, problem çözme, arabuluculuk uygulamaları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Vize |
Değerlendirme Kriteri |
1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılım zorunludur |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
abbas.turnuklu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 14.00-15.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|