Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Psikoloji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ABBAS TÜRNÜKLÜ |
Dersi Alan Birimler |
Psikoloji |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere gruplar arası ilişkilerin dinamiklerini, gruplar arası anlaşmazlıkları ve gruplar arası teması anlatmaktır. Bu ders gruplar arası ilişkilere ilişkin araştırmaları ve teorileri inceleyecektir. Derste, sosyal kimlik teorisi, kendini gruplandırma teorisi, gruplar arası anlaşmazlıklar teorisi, gruplar arası temas teorisi gibi gruplar arası ilişkilere yönelik temel teoriler eleştirel olarak incelenecektir. Bu incelemeler, toplumsal kategorileştirmelerin nasıl önyargılara ve ayırımcılığa yol açtığı, önyargıların nasıl azaltılabileceği, azınlıkların toplumsal değişmeyi nasıl etkiledikleri, yıkıcı anlaşmazlıkların için güç olduğu, insanların kalabalıklarda nasıl davrandığı, çapraz gruplar arası arkadaşlıkların nasıl kurulacağı, çapraz gruplar arası arkadaşlıkların nasıl sürdürüleceği gibi konuları içermektedir. Bunlara ek olarak gruplar arası ilişkilerin sosyal psikolojik yönüne ilişkin bilgilerin gerçek sosyal yaşama uygulaması keşfedilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Allport, G. W. (1954). The nature of prejudice. Cambridge, MA: Addison-Wesley. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-8: Ara sınav, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
abbas.turnuklu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 13:30 - 15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|