DERS ADI

: Kardiyopulmoner Fizyoterapide Bilimsel Araştıralar ve Yayın Etiği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTK 5044 Kardiyopulmoner Fizyoterapide Bilimsel Araştıralar ve Yayın Etiği ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Kardiyopulmoner Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BUSE ÖZCAN KAHRAMAN

Dersi Alan Birimler

Kardiyopulmoner Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, kardiyopulmoner fizyoterapide bilimsel araştırmanın tanımı, tasarımı ve türleri hakkında bilgi vererek etik ilkeler doğrultusunda araştırma kurgulama ve değerlendirme konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kardiyopulmoner fizyoterapide bilimsel araştırmanın ne olduğu, tasarımı ve türleri konusunda bilgi sahibi olur
2   Bilimsel araştırma tasarlayabilir ve adımlarını açıklayabilir.
3   Araştırmacının uyması gereken etik ilke ve sorumlulukları bilir
4   Bilimsel araştırmalarda etik kurulların görev ve yetkileri konusunda bilgi sahibi olur
5   Bilimsel araştırmayı eleştirel değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve giriş
2 Kardiyopulmoner fizyoterapide bilimsel araştırmanın önemi
3 Bilimsel araştırma tanımı, tasarımı ve türleri
4 Bilim ve araştırma etiği tanımı
5 Bilimsel araştırmalarda uluslararası düzenlemeler
6 Bilimsel araştırmalarda ulusal düzenlemeler, yönetmelikler
7 Kanıta dayalı kardiyopulmoner fizyoterapi uygulamaları
8 Kanıta dayalı kardiyopulmoner fizyoterapi uygulamaları
9 Bilimsel araştırmada etik özellikler, araştırmacının uyması gereken etik ilkeler
10 Araştırmada tarafların sorumlulukları
11 Etik başvuru dosyasında olması gereken belgeler
12 Etik kurul değerlendirme uygulaması hazırlık haftası
13 Etik kurul değerlendirme uygulaması ve sunumlar
14 Etik kurul değerlendirme uygulaması ve sunumlar
15 Etik kurul değerlendirme uygulaması ve sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bilim etiği el kitabı,Ayşe ERZAN,Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları,2008
2. Research Methodology: A Step-by-Step Guide for Beginners, Ranjit Kumar,2014,SAGE

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans tipi ders
Grup Çalışması
Sorun/Problem Çözme
Probleme dayalı öğretim (PDÖ)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin konuya hazırlığı, sunum becerisi ve tartışmalara katılımı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Buse ÖZCAN KAHRAMAN
buse.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 55

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111