DERS ADI

: Kurumsal İktisat

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECN 6036 Kurumsal İktisat SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

İngilizce İktisat Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA ERDEM ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İngilizce İktisat Doktora

Dersin Amacı

Bu ders özellikle piyasa kurumlarının oluşturulması, gelişimi ve reformuna odaklanarak, politik iktisatta ortaya çıkan bazı önemli tartışmalara genel bir bakış sağlamaktadır. Veblen, Smith, Marx, List ve Polanyi başta olmak üzere politik iktisat açısından önemli klasik eserler ve Tarih, Sosyoloji, İktisat ve Siyaset Bilimi gibi dört bilim dalının en etkili eserleri incelenecektir. Daha sonra eski ve yeni kurumsal iktisat karşılaştırmalı olarak öğrencilere sunulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kurumların sürdürülebilir ekonomik kalkınmadaki olan önemini vurgulamak.
2   Gelişmekte olan kurumsal arka plan ile ilgili sosyal, politik ve ekonomik zorlukları ortaya koymak
3   Eski ve Yeni Kurumsal İktisatın karşılaştırmalı analizini yapmak.
4   Analiz ve eleştirel düşünme, açık ve etkileyici yazma ve ikna edici sözlü sunum becerilerini geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kurumsal İktisat: Giriş Eski Kurumsal İktisatın Yeni Kurumsal İktisat Eleştirileri
2 ABD'de Kurumsal İktisat: Veblen, Mitchell, Commons Öğrenci Sunumları
3 Avrupa'da Kurumsal İktisat Öğrenci Sunumları
4 Anaakım İktisat ve Eski Kurumsal İktisat Genel Tekrar
5 Eski Kurumsal İktisat, Alman Tarihçi Okulu ve Marx
6 Kurumsal İktisat ve Evrimsel İktisat
7 Evrimsel İktisat
8 Kurumsal İktisata Farklı Bir Bakış: Karl Polanyi
9 Yeni Kurumsal İktisat
10 Kurumlar ve Ekonomik Kalkınma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hodgson, Geoffrey M. (2004). The Evolution of Institutional Economics. New York: Routledge.

Polanyi, Karl. (2001) [1944]. The Great Transformation. Boston: Beacon Press.

Chang, Ha-Joon. (2002). Kicking Away The Ladder: Development Strategy in Historical Perspective. London: Anthem Press.

Dönem içinde makaleler verilecektir.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sunum ve tartışmalar
Akademik metin yazımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU MT * 0.20 + TP * 0.25 + PRS * 0.15 + FN * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU MT * 0.20 + TP * 0.25 + PRS * 0.15 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler kurumların sürdürülebilir ekonomik kalkınmadaki olan önemini değerlendirecek.
Öğrenciler gelişmekte olan kurumsal arka plan ile ilgili sosyal, politik ve ekonomik zorlukları görebilecek.
Öğrenciler Eski ve Yeni Kurumsal İktisatın karşılaştırmalı analizini yapabilecek.
Öğrenciler analiz ve eleştirel düşünme, açık ve etkileyici yazma ve ikna edici sözlü sunum becerilerini geliştirecek.

Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.




Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine devam zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. M. Erdem ÖZGÜR
Dokuz Eylül Üniversitesi
İşletme Fakültesi
İktisat Bölümü
erdem.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 3 10 30
Ödev Hazırlama 1 35 35
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 214

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.2444
ÖK.344
ÖK.455