DERS ADI

: Bilim Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 4001 Bilim Felsefesi ZORUNLU 4 0 0 8

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bilim felsefesinin temel kavramlarını ve sorunlarını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, Bilim felsefesini kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt edebilecektir.
2   Bilim felsefesinin diğer felsefe disiplinleriyle olan farklarını göstererek bilim felsefesini analiz edebilecektir.
3   Bilim felsefesinin temel sorunlarını felsefi düzlemde değerlendirebilecektir.
4   Bilim felsefesinin sorunlarını çağına uyarlayabilecektir.
5   Bilim felsefesinin sorunlarını çağına uyarlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim nedir Bilim felsefesinin temel konuları nelerdir
2 Bilim felsefesinin temel problemleri (Sınır problemi, Doğrulama, Yanlışlama, belgeleme)
3 Bilim Tarihi-bilim felsefesi ilişkisi
4 Pozitivizm ve neo-pozitivizm
5 Wittgenstein
6 Viyana Çevresi
7 Viyana Çevresi
8 Arasınav
9 Popper'ın bilim felsefesi
10 Popper'ın bilim felsefesi
11 Thomas Kuhn'un bilim felsefesi
12 Thomas Kuhn'un bilim felsefesi
13 Lakatos'un bilim felsefesi
14 Feyerabend'ın bilim felsefesi
15 Bilimde iki kültür tartışması
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alexandre Koyré, Yeniçağ Biliminin Doğuşu, çev. Kurtuluş Dinçer, Gündoğan Yayınları, Ankara, 1994.
Descartes, Metot Üzerine Konuşma, Çev: Sahir Sel, Sosyal Yayınları, İstanbul, 1992.
Wilhelm, Dithey, Hermeneutik ve Tin Bilimleri, çev. Doğan Özlem, Paradigma Yayınları, İstanbul, 1999.
Doğan, Özlem, Metinlerle Hermeneutik (Yorumbilgisi) Dersleri, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1996.
Doğan, Özlem, Felsefe ve Doğa Bilimleri, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1998.
Doğan, Özlem, Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1998.
Thomas Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, çev. Nilüfer Kuyaş, Alan Yayıncılık (4.bsm), İstanbul, 1995.
Paul K. Feyerabend, Yönteme Hayır Bir Anarşist Bilgi Kuramının Ana Hatları- , Çev: Ahmet İnam, Ara Yayıncılık, İstanbul,1991.
C. P. Snow, İki Kültür, çev. Kurtuluş Dinçer, Tübitak Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Soru-yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ezgi.celik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 2 12 24
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Kitap Okuma 3 5 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13
ÖK.224543
ÖK.354351
ÖK.45554
ÖK.555332