DERS ADI

: Kültür, Kimlik ve Toplum

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 3002 Kültür, Kimlik ve Toplum ZORUNLU 4 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. NEBİYE KONUK KANDEMİR

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında toplum, toplumu oluşturan insan, insan alt grup ve toplulukları ve bu toplulukların sahip olduğu kültür ve kimlik ele alınacaktır. Kültür ve kimliğin tanımı, kültürel, kişisel grup ve toplumsal kimlik, yerel kimlik ögeleri, insan, toplum ve çevre ilişkisi, kültür ve kimliğin fiziki mekana yansımaları, tarihi ve çağdaş yerleşim örnekleri üzerinden incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür kavramı ile kültür teorilerine dair temel bilgileri edinirler,
2   Kültür-kimlik-toplum ilişkisini tartışabilirler
3   Alan ile ilgili olarak eleştirel bir bakış açısı kazanır.
4   Sosyolojik bakış açısı kazanarak kültürel uygulamaları anlayabilirler.
5   Evrensel kültür tartışmalarını anlayıp yorumlayabilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür Nedir Kültür sözcüğü ve kavramı üzerine düşüncelerin tahlili
2 Popüler Kültür Kavramı ve Eleştirel Okumaları
3 Kitle Kültürü Kavramı ve Eleştirel Okumaları
4 Sözlü Kültür, Halk Anlatıları ve Toplumsal Yapı
5 Arabesk Kültür Kavramı ve Arabesk Kültür Örnekleri
6 Evrensel Kültür
7 Simgesel Etkileşimcilik- Kültürün simgesel görünümleri
8 Ara sınav
9 Kimlik kavramı
10 Kimlik inşası
11 Kültür ve Kimlik İlişkisi üzerine değerlendirmeler
12 Kimlik ve toplum ilişkisi
13 Kimlik- kültür ve toplum ilişkisi
14 Türk Toplumunun Kültürel Yapısı- belirleyici unsurlar
15 Türk Toplumunun Kültürel Yapısına kimlik açısından bakış
16 Final Sınavu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Giddens, A., (2014).,Modernite ve Bireysel Kimlik , Çev. Ü. Tatlıcan, İstanbul: Say Yayınları.
Kandiyoti, D., & Saktanber, A. (Eds.). (2003). Kültür fragmanları: Türkiye'de gündelik hayat. Metis.
Konuk, N. (2015). Bir şehirli kimliği göstergesi olarak İstanbulluluk. Kültür AŞ. Y. İstanbul



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nebiye.konukkandemir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14354
ÖK.24535
ÖK.3444455
ÖK.45445
ÖK.545554