DERS ADI

: Varoluşçuluk

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 4129 Varoluşçuluk SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. METİN BAL

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Varoluşçu felsefenin filozof ve düşünürlerinin görüşlerine hakim olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Varoluşçu filozofların temel görüşlerine hakim olur.
2   Varoluşçu filozofların temel yapıtlarına hakim olur.
3   Varoluşçu filozofların görüşlerini karşılaştırarak tartışabilir.
4   Varoluşçu filozofların görüşlerinden yola çıkarak varoluşla ilgili sorunlara çeşitli cevaplar verebilir.
5   Kişi günlük hayatta karşılaştığı varoluşla ilgili sorunlara varoluşçu filozoflardan yola çıkarak çözümler geliştirebilir.
6   Kişi henüz üzerine düşünülmemiş varoluşsal sorunları gözlemleyerek bu sorunları felsefi olarak ifade edebilir.
7   Varoluşla ilgili yeni sorunları önceki filozofların görüşlerinden hareketle cevaplandırabilir.
8   Kişi varoluşla ilgili sorunlara yeni çözümler getirebilir.
9   Varoluşla ilgili sorunlar hakkındaki cevaplarla ilgili farklı çözümler öne sürebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 varoluş nedir
2 Varoluşçuluğun Temel Sorunları
3 Varoluşçu felsefenin temel kaynakları ve görüşleri
4 Schopenhauer'in varoluş anlayışı
5 Nietzsche'nin varoluş anlayışı
6 Heidegger'in varoluş düşüncesi
7 Sartre Varoluşculuğu
8 Yarıyıl Sınavı
9 Dostoyevski'nin Varoluşçuluğa Katkısı
10 Albert Camus'un Varoluşçuluğu
11 Kafka'nın Eserlerinde Varoluş
12 Frank Baum ve Küresel Dünya İçinde Varoluş
13 Varoluşçuluğun Önde Gelen Filozofları
14 Edebiyat, Sanat ve Sinemada Varoluşçuluk Düşüncesi
15 Günümüz Düşünce ve Kültüründe Varoluşçuluk Temaları
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Heidegger, Varlık ve Zaman
Sartre, Varlık ve Hiçlik
Dostoyevski, Yeraltından Notlar
Kafka, Dönüşüm
Frank Baum, Oz Büyücüsü
Camus, Sisifos Söyleni
Nietzsche, Böyle Dedi Zerdüşt
Schopenhauer, İsteme ve Tasavvur Olarak Dünya
Kierkegaard, Søren. "Ya Da / Ya Da, İkinci Evre"
Kierkegaard, Søren. "Varoluşçu İsyan"
de Beauvoir, Simone. "İkinci Cins"
de Beauvoir, Simone. "Belirsizliğin Etikleri"
Wittgenstein, Ludwig. "Mantıksal-Felsefi İncelemeler"
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich. "Ruhun Fenomenolojisi"
Husserl, Edmund. "Avrupa Bilimlerinin ve Öznel Fenomenolojinin Krizi"
Merleau-Ponty, Maurice. "Algı Fenomenolojisi"
Levinas, Emmanuel. "Bütünlük ve Sonsuzluk"
Blanchot, Maurice. "Edebiyatın Alanı"

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Filozof ve düşünürlerin temel yapıtları okunarak ve tartışılarak öğrenim ve öğretim gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Klasik yazılı vize sınavı ve klasik yazılı final sınavı.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenci ders kitaplarını ve derste anlatılan konuları dikkatle takip etmelidir. Öğrenci derslere hazırlıklı gelmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

metin.bal@deu.edu.tr
balmetin@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 11.00 - 12.00
Perşembe 11.00 - 12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Kitap Okuma 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 14 14
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15444
ÖK.255
ÖK.33455
ÖK.44554
ÖK.55
ÖK.65454
ÖK.755
ÖK.85
ÖK.9455355