DERS ADI

: Modernizm-Postmodernizm Tartışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 4130 Modernizm-Postmodernizm Tartışmaları SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DOĞAN GÖÇMEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, günümüz felsefe tartışmalarının önemli bir bölümünü oluşturan modernist ve postmodernist söylem alanlarını tanımak ve filozofların temel eserlerini incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modernist söylemin temel kavram, soru ve sorunlarını bilebilir,
2   Postmodernist söylemin temel kavram, soru ve sorunlarını bilebilir,
3   Modernist ve postmodernist söylem arasındaki farkı kavrayabilir,
4   Modernist söylemi çözümleyebilir,
5   Postmodernist söylemi çözümleyebilir,
6   İki söylem türü arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modernist söylem
2 Postmodernist söylem
3 Aydınlanma, modernizm ve postmodernizm
4 Aydınlanma totaliter midir
5 Kültür ve eleştirisi
6 Kültür endüstrisi ve yüksek sanat
7 Postmodern sanat anlayışları
8 Ara sınav
9 İktidar, güç ve eleştiri
10 İktidar ve toplum
11 İktidar ve şiddet
12 Politika ve Felsefe
13 Politika ve Felsefe
14 Postmodern Avangard I
15 Postmodern Avangard II
16 Final Sinavi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

C. Levi-Strauss, Yaban Düşünce (YKY), F. de Saussure, Genel Dilbilim Dersleri (Multilingual Yay.), M. Foucault, Kelimlere ve Şeyler (İmge Yay.), M. Foucault, Hapishanenin Doğuşu (İmge Yay.), M. Foucault, Cinselliğin Tarihi (İmge Yay.), J. F. Lyotard, Postmodern Durum (Vadi Yay.), Derrida'nın Ardından, Toplum ve Bilim Dergisi, Sayı 102 (Toplum ve Bilim Yay.), Toplumbilim, Derrida Özel Sayısı, Sayı 10 (), E. Levinas, Sonsuza Tanıklık (Metis Yay.), E. Levinas, Zaman ve Başka (Metis Yay.), E. Levinas, Ölüm ve Zaman (Ayrıntı Yay.), G. Deleuze, Kapitalizim ve Şizofreni (Balşam Yay.), J. F. Lyotard, Postmodern Durum (Ara Yay.), Sarup, Postyapısalcılık ve Postmodernizm (Ark Yay.), S. Best, D. Kellner, Postmodern Teori (Ayrıntı Yay.), K. Kumar, Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları (Dost Yay.),R. Mortley, Fransız Düşünürleriyle Söyleşiler (İmge Yay.), Derleme, Çağdaş Fransız Düşüncesi (Epos Yay.)D. West, Kıta Avrupa Felsefesi (Paradigma Yay.).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Kavramsal çözümleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14344
ÖK.254
ÖK.343443
ÖK.454
ÖK.5555553
ÖK.64354