DERS ADI

: Amerikan Entellektüel Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5008 Amerikan Entellektüel Tarihi II SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dönemin temel dokümanlarını analiz edebilme;
2   Dönemin tarihsel, ekonomik, kültürel ve sosyal olayları hakkında bilgi sahibi olma;
3   Tarihsel verileri irdeleyerek eleştirel düşünme becerisini geliştirme;
4   Dokümandan yola çıkarak kanıtlanabilir gerçeklere ulaşma;
5   Bu dokümanların Amerikan Tarihini nasıl etkilediği ve şekillendirdiğini ortaya çıkarabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım Tanıtım
2 Frederick Jackson Turner: The Significance of the Frontier in American History, 1893 Okuma ve Tartışma
3 Thorstein Veblen, The Theory of th Leisure Class, 1899 Okuma ve Tartışma
4 Seneca Falls Convention, Declaration of the Sentiments, 1848 Okuma ve Tartışma
5 Margaret Sanger, The Women and the New Race, 1920 Okuma ve Tartışma
6 Booker T. Washington, Atlantic Exposition Address, 1895 Okuma ve Tartışma
7 W.E.B. Dubois, Strivings of the Negro People, 1887 Okuma ve Tartışma
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Herbert Hoover, Relief Efforts, 1931 Okuma ve Tartışma
10 Franklin Roosevelt, Inaugural Address, 1933 Okuma ve Tartışma
11 Harry Truman, The Truman Doctrine, 1947 Okuma ve Tartışma
12 Martin Luther King, Letter from Birmingham Jail, 1963 Okuma ve Tartışma
13 Jimmy Carter, Energy and National Goals, 1979 Okuma ve Tartışma
14 Ronald Reagan, Support for the Contras, 1984 Okuma ve Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

* Derse tüm okunacak materyali okuyarak gelme;
* Öğrenmeyi daha verimli kılmak amacıyla diğer öğrencilerle ortak çalışmalar yapma;
* Dersin çerçevesi içindeki tüm gereksinimlere zamanında yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerden
* Hangi bilgiye gereksinimleri olduğuna karar vermeyi bilmeleri;
* Verilen bilgiyi analiz edip değerlendirmeleri;
* Kaynakları kullanarak bilgiye ulaşabilmeleri;
* MLA formatında bir makale yazmaları
beklenir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.454
ÖK.55