DERS ADI

: Güncel Amerikan Romanları ve Postmodernizm

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5057 Güncel Amerikan Romanları ve Postmodernizm SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders 1960-70li yıllardan günümüze Amerikan Edebiyatı eserleri ve fikir akımlarını inceler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci çağdaş edebiyat eserlerini ve kuramı hakkında bilgi edinir.
2   Öğrenci kitap eleştirisi yazma becerisi kazanır.
3   Öğrenci ileri düzey akademik ortamda tartışma ve sunum becerisi kazanır.
4   Öğrenci eleştirel düşünme becerisi kazanır.
5   Öğrenci ileri düzeyde araştırma yapma becerisi edinir/pekiştirir.
6   Öğrenci edebi metinleri okuyarak güncel eleştiri kuramları ölçüsünde değerlendirme becerisi edinir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım Çağdaş Edebiyat ve Teori Sunum
2 Tanıtım Çağdaş Edebiyat ve Teori devam Sunum
3 Tanıtım Araştırma ve yazma tekniklerine genel bakış Sunum
4 Paul Auster, Sunset Park Sunum
5 Paul Auster, Invisible Sunum kitap tanıtımı/sınıf içi tartışma
6 Thomas Pynchon, Inherent Vice Sunum kitap tanıtımı/sınıf içi tartışma
7 Arasınav
8 Thomas Pynchon Inherent Vice devam Sunum kitap tanıtımı/sınıf içi tartışma
9 Bildiri taslağı teslim sınıf içi sunum Sunum kitap tanıtımı/sınıf içi tartışma
10 Jonathan Franzen, Freedom Sunum kitap tanıtımı/sınıf içi tartışma
11 Utopias Dystopias/ Margret Atwood, The Handmaid s Tale Sunum kitap tanıtımı/sınıf içi tartışma
12 Marge Piercy, Woman on the edge of Time/ Marge Piercy, He, She, It Sunum kitap tanıtımı/sınıf içi tartışma
13 Ursula le Guin, Left Hand of Darkness/ Octavia Butler, The Parable of the Sower Sunum /-kitap tanıtımı/sınıf içi tartışma
14 Ursula le Guin, Left Hand of Darkness/ Octavia Butler, The Parable of the Sower devam Sunum /-kitap tanıtımı/sınıf içi tartışma
15 Jonathan Lethem, As She Climbed Acrosss the Table Sunum /-kitap tanıtımı/sınıf içi tartışma
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

John Mullan, How Novels Work / Jane Smiley, 13Ways of Looking at the Novel/ Thomas Pynchon, The Crying of Lot 49 / Paul Auster The New York Trilogy/ Paul Auster, Invisible/ Paul Auster, Sunset Park/ Jonathan Franzen, Freedom/ Marge Piercy, Woman on the edge of Time/ Margret Atwood, The Handmaid s Tale/ Marge Piercy, He, She, It/ Ursula le Guin, Left Hand of Darkness/ Octavia Butler, The Parable of the Sower/ Jonathan Lethem, As She Climbed Acrosss the Table.
Tüm görsel işitsel malzeme ve çalışmalar ile ilgili internet linkleri ders için oluşturulan Sakai eğitim platformu üstünde akademik dönem başlangıcında güncellenir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) Akademik dönem başlangıcında tüm ders materyali önceden belirlenir ve ders planı güncellenir.
2) Öğrencilerin derse hazırlıklı katılımı beklenir.
3) Her dersin ödevi ders başlamadan önce dersin hocasına teslim edilir.
4) Geç teslim edilen ödevlerden not eksiltilir.
5) Öğrencilerin akademik etik kurallara uyması beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.35 + YYC * 0.25 + YSS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.35 + YYC * 0.25 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav: sınıf içi sınav: derste incelenen konuları kapsar, alandaki temel tartışmalara cevap niteliği taşır.Öğrenci araştırma ödevinin tesliminden önce bildiri taslağı ile araştırma ödevinin taslağını önceden belirlenen tarihlerde dersin hocasına hazırlayıp teslim eder.Kitap raporları: (Öğrenci kitaplara eleştirel bir bakış açısı katar ve güncel temalar ölçüsünde değerlendirir. Öğrenci Kitap raporlarını sözlü olarak derste sunar (%10) ve yazılı olarak sunumdan önce teslim eder . Her 2 kitap raporu notları oluşturur.Araştırma ödevi: ( en az 10 sayfa MLA stilinde) Final niteliğindeki araştırma ödevi Amerikan kültür ve edebiyatı alanında seçilmiş bir konunun incelenmesi ve kuramsal olarak değerlendirilmesini amaçlar; çalışma, akademik araştırma yöntemleri ve etik değerleri ölçüsünde yetkin olmalıdır.Final: sınıf içi sınav : derste incelenen konuları kapsar, alandaki temel tartışmalara cevap niteliği taşır.Haftalık kitap raporları sunumu ile birlikte derse aktif katılımı kapsar.

Değerlendirme Kriteri

1. Kitap raporları incelenen materyale hâkim olmayı; konu ile ilgili ayrıntılı araştırmayı ve eserleri eleştirel bir kapsamda
değerlendirmeyi gerektirir.
2. Kitap raporları dersten önce dersin hocasına yazılı (bilgisayar çıktısı) olarak teslim edilir.
3. Bildiri taslakları ilgili araştırmanın amacını ve kapsamını belirtmelidir.
4. Bildiri taslakları ayrıntılı bibliyografya içermelidir.
5. Bildir taslakları belirtilen tarihte dersin hocasına yazılı olarak teslim edilir.
6. Final araştırma ödevi taslağı araştırma evrelerinin değerlendirilmesini amaçlar.
7. Final araştırma ödevinin teklif edilen araştırma konusunu ilgi kuramlar doğrultusunda özgün şekilde sentezlemesi beklenir.
8. Final araştırma ödevi bir bibliyografya içermelidir.
9. Final araştırma ödevi MLA formatına göre hazırlanmalıdır.
10. Final araştırma ödevi ve tüm çalışmalar akademik etik kurallara uygun olmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derste okutulan izletilen materyali dersin öğrencisi ve o dersten devam zorunluluğu olmayan öğrenci de dersin ilgili
akademik yarıyıldaki içeriğini takip etmek zorundadır. Dersin içeriğinde gerekli görüldüğünde yıldan yıla eklemeler
çıkartmalar olabilmektedir.
3. Öğrencinin akademik etik kurallara uyması beklenir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 9 9
Sunum Hazırlama 1 27 27
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 1 7 7
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.135555355555355
ÖK.25555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.455555555555555
ÖK.555555
ÖK.65555445