DERS ADI

: Amerikan Kültürü ve Edebiyatında Bilim ve Teknoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5030 Amerikan Kültürü ve Edebiyatında Bilim ve Teknoloji SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders Amerikan kültürü ve Edebiyatı alanında kültür ve edebiyatla özdeş temalar doğrultusunda bilim ve teknolojinin konu olduğu klasik eserleri ve bu konudaki eleştirel çalışmaları temel alır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler dersin konusu kapsamındaki klasik metinleri okuyup analiz ederler.
2   Öğrenciler ileri düzeyde okuma ve yazma becerilerini geliştirirler.
3   Öğrenciler çağdaş fikirler ve akımları dersin konusuna ilişkin temel metinlerle sentezleme becerisi edinirler.
4   Öğrenciler edebi ve eleştirel çalışmaları akademik projeler aracılığı ile sentezleyip ders içi sunumlarda sınıfla paylaşırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Henry Nash Smith, Virgin Land Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Henry Nash Smith, Virgin Land adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi--
2 Leo Marx, The Machine in the Garden Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Leo Marx, The Machine in the Garden adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi araştırma özeti yazımı bilgilendirme-
3 Frank Norris, Octopus Sunum -- Frank Norris, Octopus adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-akademik makale yazımı bilgilendirme--
4 Frank Norris ...continued Sunum -- Frank Norris, Octopus adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-akademik makale yazımı bilgilendirme/ödev olması halinde bildiri özetlerinin değerlendirilerek önerilerle bereaber öğrenciye teslimi
5 Hart Crane, The Bridge Sunum-- Hart Crane, The Bridge adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-bibliografya, endnote, footnote yazımı konusunda bilgilendirme
6 Hart Crane ...continued Sunum-- Hart Crane, The Bridge adlı eserinin sınıf içinde incelenmesine devam edilmesi- bibliografya, endnote, footnote yazımı konusunda bilgilendirme
7 Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge Sunum -- Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-- annotated bibliyografya yazımı konusunda bilgilendirme
8 Alan Trachtenberg Sunum -- Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-- annotated bibliyografya
9 Arasınav
10 Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America Sunum -- Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-- annotated bibliyografya yazımı konusunda bilgilendirme
11 Allen, Robert C. ed. Channels of Discourse: Television and Contemporary Criticism or equivalent Sunum --Allen, Robert C. ed. Channels of Discourse: Television and Contemporary Criticism adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi.
12 On interdisciplinarity and postmodernity-- sunum--interdisipliner çalışmalar ve alanda çağdaş yaklaşımlar.
13 Haraway, Donna. Simians, Cyborgs and Women Sunum ve Haraway, Donna. Simians, Cyborgs and Women adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi
14 Sibernetik ile ilgili güncel konular Sunum ve cybernetics konusunda güncel metinlerin sınıf içinde incelenmesi dersin teması ile ilgili genel değerlendirme öğrenciye ödev verilmesi halinde ödevlerin dersin hocasına teslimi ve sınıf içi öğrenci sunumlarının düzenlenmesi.
15 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Henry Nash Smith, Virgin Land; Leo Marx, The Machine in the Garden; Frank Norris, Octopus; Hart Crane, The Bridge; Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge; Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America, Dana Haraway

Her akademik dönemde ilgili ders materyalinde öğrenci önceden bilgilendirilmek koşulu ile ( dersin blog sayfası aracılığı ile) değişiklik ve veya ekleme yapılabilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Her ders için seçilen okuma metinleri ile göresel işitsel kaynaklar ders dönemi öncesinde dersin ilgili blog sayfasında ve çevrimiçi eğitim portalında öğrenciye duyurulur.
2. İlan edilen İlgili ders programı dersin blog sayfası aracılığı ile güncellenir.
3. Ders kaynakları elektronik kitaplar ile film ve belgesel gibi görsel işitsel kaynaklar da içerebilir.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav: her dönem dersin amacına göre şekillenir: İlgili sınav tarihine kadar okunan eserler ve konular sınıf içi sınav şeklinde değerlendirilir ( araştırma ödevi, ve sınıf içi çalışmalar da eşit oranda değerlendirmeye katılır)

Final: her dönem dersin amacına göre şekillenir: İlgili sınav tarihine kadar okunan eserler ve konular sınıf içi sınav şeklinde değerlendirilir (araştırma ödevi, ve sınıf içi çalışmalar da eşit oranda değerlendirmeye katılır)

Değerlendirme Kriteri

1) İlgili tüm sınavlar ve araştırma projeleri ile öğrencinin incelenen konulardaki bilgisi ile araştırma yazma ve sunum becerileri sınanır.
2) Tüm akademik çalışmaların ve projelerinin akademik araştırma etiği ve yöntemlerine uygun olması beklenir.

.


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenci her derse hazırlıklı olarak katılmak, ve derslerin %70 ine devam etmek zorundadır.
2. Öğrencinin hazırlayacağı araştırma ödevlerinin akademik araştırma ve yazım kurallarına uygun olması beklenir.
3. Öğrencinin akademik etik kurallara uygun çalışması beklenir.
4. Geç getirilen ödevler düşük not üzerinden değerlendirilir.
5. Derse katılımdan muaf olan öğrenci aynı yarıyılın ders içeriğini takip etmekle yükümlüdür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 5 50
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 8 8
Vize Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555555555555555
ÖK.25555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.455555555555555