Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, tarihi gelişimi içinde edebiyat ve kültür eleştirisi kuramlarını inceler: Formalism; Yapısalcılık; Yapısalcılık sonrası; psikanalitik eleştiri kuramı; Yapı söküm; Yeni tarihçilik; Feminizm; Queer kuramı; Post-koloniyalizm ve sonrasında gelişen fikir akımlarını Amerikan kültürü ve Edebiyatı ile ilgisi doğrultusunda inceler. Ders ilgili eleştiri kuramları hakkında giriş ve ileri düzeyde temel ve yardımcı metinleri kapsar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction.Minneapolis: University of Minneapolis |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1) Akademik dönem öncesinde tüm ders materyali önceden belirlenir ve önceden bildirilerek ders planı güncellenir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ödevler: Her öğrenci mevcut okuma listesi ile orantılı olacak şekilde makale/kitap özetleri hazırlarlar. İki adet sınıf içi sınav uygulanır. (ara sınav ve final) Arasınav: sınıf içi sınav: derste incelenen konuları kapsar, alandaki temel tartışmalara cevap niteliği taşır. |
Değerlendirme Kriteri |
1. Makale/Kitap raporları incelenen metne hâkim olmayı; konu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapabilmeyi ve eserleri eleştirel bir kapsamda değerlendirmeyi gerektirir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Edebiyat Fakültesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|