DERS ADI

: Amerikan Düşünce Yapısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 6042 Amerikan Düşünce Yapısı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerika nın belli başlı kültürel ve politik mitoslarının yayılmasına ve kabul görmesini sağlayan önemli düşünürlerin eserlerini çözümleyebilme.
2   Seçilen metinlerde, Amerikan kimliğinin oluşmasında önemli yer tutan kültürel ve politik mitleri ayırt edebilme.
3   Amerikan kültüründe mitlerin önemini kavrayabilme.
4   Seçilen metinleri, Amerikan düşünce sisteminde yer etmiş sosyal ve kültürel değerleri (Kanun Tanımaz Bireyselcilik, Protestan Çalışma Etiği, Başarıya İlerleme gibi) ayırt edebilme.
5   Analitik yaklaşım ve eleştirel düşünme becerilerini kazanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Amerikan Kültür de Mitlerin Önemi Sınıf Tartışması
2 Amerikanın Ulusal Miti Sınıf Tartışması
3 Sunumlar Sınıf Tartışması
4 Püritenler, "Covenant" Geleneği ve Seçilmiş Halk Miti Sınıf Tartışması
5 Sunumlar Sınıf Tartışması
6 Devrimci Nesil ve Doğal Haklar Miti Sınıf Tartışması
7 Erken Ulusal Dönem ve Hiristiyan Ulus Miti Sınıf Tartışması
8 Amerikan Bireyi ve Amerikan Adem Miti Sınıf Tartışması
9 Bakire Topraklar ve Frontier (Sınır) Miti Sınıf Tartışması
10 Manifest Destiny ve İstinacılık Miti Sınıf Tartışması
11 Sunumlar Sınıf Tartışması
12 Çok-Kültürlülük ve Eriyen Pota Miti Sınıf Tartışması
13 A.B.D.'de Bireyselcilik ve Eşitlik Sınıf Tartışması
14 Sunumlar Sınıf Tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 3 7 21
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Sunum Hazırlama 4 5 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1444353555454
ÖK.2334353555454
ÖK.355445555455
ÖK.455443555455
ÖK.555443555455