DERS ADI

: Kadın Seyahat Yazarları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 6067 Kadın Seyahat Yazarları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora (İngilizce)

Dersin Amacı

İngiliz, Amerikan ve Türk kadın seyahat yazarlarından örnekler verilerek bu derste kadın ve erkek seyahat yazarları arasındaki farklılıklar ortaya konmakta ayrıca kadın seyyahların gözünden Osmanlı dünyası ve insanları irdelenmektedir. Birbirlerinden farklı yüzyıllarda yaşayan kadın seyyahların eserlerinin incelenmesi ile çeşitli dönemlerde farklılıklar gösteren seyahatname özellikleri dikkate alınmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kadın seyahat yazarları hakkında bilgi sahibi olma.
2   Seyahat yazımı ve toplumsal cinsiyet ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Metin çözümlemesinde etkin olabilme.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilme.
5   Edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seyahat Edebiyatı hakkında genel bilgi Sınıf Tartışması
2 Kadın seyahat yazarları hakkında genel bilgi Sınıf Tartışması
3 Lady Montague Şark Mektupları (The Turkish Embassy Letters) Sınıf Tartışması
4 Julia Pardoe Şehirlerin Ecesi İstanbul: Bir Leydinin Gözüyle 19. Yüzyılda Osmanlı Yaşamı (The City of the Sultan and Domestic Manners of the Turks in 1836) Sınıf Tartışması
5 Esme Scott-Stevenson Kıbrıs'taki Yuvamız (Our Home in Cyprus)Seyahat Edebiyatı hakkında genel bilgi Sınıf Tartışması
6 Hester Donaldson Jenkins Robert Kolej'in Kızları: Misyonerlik, Feminizm, Yabancı Okullar (Behind Turkish Lattices) Sınıf Tartışması
7 Grace Ellison İstanbul'da Bir Konak ve Yeni Kadınlar (An Englishwoman in a Turkish Harem) Sınıf Tartışması
8 Ara Sınav
9 Ruth Frances Woodsmall Müslüman Kadınlar Yeni bir Dünya'ya Giriyorlar (Moslem Women Enter a New World) Sınıf Tartışması
10 Zeynep Hanım Özgürlük Peşinde bir Osmanlı Kadını (A Turkish Woman's European Impressions) Sınıf Tartışması
11 Mary Mills Patrick Son Sultanların İstanbulu'nda: Siyaset, Modernleşme, Yabancı Okullar. (Under Five Sultans) Sınıf Tartışması
12 Eliza Cheney Abbott Schneider Bursa Mektupları: Bir Osmanlı Kentinde Müminler ve Kafirler (Letters from Broosa. Asia Minor) 1846 Sınıf Tartışması
13 Melek Hanım- Grace Ellison Abdülhamidin Kızı (Abdulhamit's Daughter) Sınıf Tartışması
14 Demetra Vaka Brown Haremlik: Türk Kadınlarının Yaşantısından Bazı sayfalar (Haremlik: Some Pages from the Life of Turkish Women) Sınıf Tartışması
15 Genel Değerlendirme Sınıf Tartışması
16 Final Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lady Montague (The Turkish Embassy Letters)
Esme Scott-Stevenson (Our Home in Cyprus)
Julia Pardoe (The City of the Sultan and Domestic Manners of the Turks in 1836)
Grace Ellison (An Englishwoman in a Turkish Harem)
Ruth Frances Woodsmall (Moslem Women Enter a New World)
Zeynep Hanım (A Turkish Woman's European Impressions)
Mary Mills Patrick (Under Five Sultans)
Demetra Vaka Brown (Haremlik: Some Pages from the Life of Turkish Women)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere interaktif sunumlarla konuyu açıklamak ve görsel materyallerle desteklemek, ardından öğrenci tartışmalarıyla konuyu derinlemesine analiz etmek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Temel kavramları doğru bir şekilde anlayabilme ve tanımlayabilme
2. İlgili kavramları birbiriyle ilişkilendirme ve bağlamında kullanabilme.
3. Verilen bir metni ya da söylemi analiz etme ve ders içeriğinde geçen terminolojiyi etkin bir şekilde kullanma.
4. Dilin doğru ve etkili bir şekilde kullanılması.
5. Öğrenilen bilgileri gerçek dünya örnekleriyle ilişkilendirme ve uygulama.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencinin derse %70 devamı zorunludur.
2. Derslere katılım ve konuyu önceden okuyarak derse gelmek önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 08:30-09:30
Salı 08.30-09:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 3 15 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.5