DERS ADI

: Edebiyatta Amerikan Şehir Yaşantısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 6063 Edebiyatta Amerikan Şehir Yaşantısı SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Amerikalı yazarların eserlerinde yer aldığı haliyle şehrin edebiyattaki entelektüel yansımalarını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kentle ilgili simge ve mecazları anlamak
2   Batı düşüncesinde şehrin metinler-arası göstergelerini incelemek
3   Amerikan edebiyatında şehrin önemine dair kültürel bilinci geliştirmek
4   Romanda ve kısa öyküde Amerikan şehrinin tarihsel ve kültürel katmanlarını anlamak
5   Amerikan kent kültürüyle özdeşlenen edebi klişeleri sorgulamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Şiirde Amerikan Şehri
2 E.A. Poe'nun Gotik Kentleri "The City in the Sea" (1845), "The Man of the Crowd" (1840, kısa öykü)
3 William Cullen Bryant'ın Şehir Gizemciliği Kozmopolit bir Seyyah olarak Şair: Walt Whitman "Hymn of the City" (1830) "The Crowded Street" (1843) "Once I Pass'd Through a Populous City" (1867)
4 Whitman'ın New York'u ve American Destanı Batıya Genişleyen Sınır "Crossing Brooklyn Ferry" (1881) "Facing West from California's Shores" (1867)
5 Whitman'dan İlerlemeye ve Teknolojiye Övgü Charles Hanson Towne'da Kentsel Coğrafyanın Romantik Kutlanışı "To a Locomotive in Winter" (1881) "The City," "August in the City" (1909)
6 Carl Sandburg'ün Güçlü Şehri Vachel Lindsay'de Şehrin Dişil ve Asi Kimliği "Chicago" (1914) "The Harbor" "Fog" "Lost" (1916) "The City That Will Not Repent" (1913)
7 T.S. Eliot'ın Londra'sı, Gerçekdışı bir Şehir Ezra Pound ve Kentsel İmgecilik "The Love Song of J. Alfred Prufrock" (1917) "In a Station of the Metro" (1916)
8 ARA SINAV ARA SINAV
9 Şehirde Romans ve Hüzün: Conrad Aiken Edna St. Vincent Millay'de Ağaçlar ve Caddeler The House of Dust, "Over the Darkened City, the City of Towers" (1920) "City Trees" (1921)
10 Hart Crane'de Kentsel Yüce Vladimir Mayakovsky'nin Amerikan Fantazisi "To Brooklyn Bridge" (1930) "Brooklyn Bridge" (1925)
11 William Carlos Williams'dan Amerikan Karşı-Destanı Langston Hughes'un Amerikan Kabusu Paterson, the Industrial Town, Book I (seçili bölüm), "The Strike" (1946) "Harlem" (1951)
12 Gwendolyn Brooks'da Şehrin Eski Mahalleri ve Şehir Aylağı Allen Ginsberg ve Hayaletleri "Kitchenette Building" (1945), "The Bean Eaters" (1960) "A Supermarket in California" (1956)
13 Anne Sexton'ın Kentli Tekinsizleri Adrienne Rich'te Eril bir Alan olarak Şehir "Her Kind" (1960) "Young" (1961) "Breakfast in a Bowling Alley in Utica, New York" (1963)
14 Margaret Atwood Şehirleri: Basit, Yekpare, Düzenli Bir Tasarım Denise Levertov ve Ötekilerin Şehri Lucille Clifton ve Beyaz Amerika'nın Şehirleri Diane Ackerman'ın Yeni Kentli Şıklık ve Arzu "City Planners" (1965) "A Solitude" (1987) "In White America" (1987) "City of Dreams" (1994)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Campbell, Neil, Alasdair Kean. "American City," American Cultural Studies: An Introduction to American Culture. New York: Routledge, 1997.
Gelfant, Blanche Housman, "The City Novel as Literary Genre," The American City Novel, University of Oklahoma Press, 1954.
Hurm, Gerd. Fragmented Urban Images: The American City in Modern Fiction From Stephen Crane to Thomas Pynchon. Frankfurt: Peter Lang, 1991.
Infante, Guillermo Cabrera. Şehirler Kitabı. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları, 2003.
Kılıçbay, Mehmet Ali. Şehirler ve Kentler. İmge Kitapevi Yayınları, 2000.
Machor, James L. Pastoral Cities: Urban Ideals and the Symbolic Landscape of America. Madison: The U of Wisconsin P, 1987.
Marx, Leo. The Machine in the Garden. New York: Oxford U P, 1999.
Mumford, Lewis. The City in History. Harcourt, Brace & World, 1961.
Siegle, Robert. Suburban Ambush: Downtown Writing and Fiction of Insurgery. Baltimore: The Johns Hopkins U P, 1989.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı: Konunun kuramsal zeminini oluşturan yazıların ve ders materyalinin öğrenciye aktarımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında temel unsurdur. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojiyi kapsar.
2. Metin çözümleme ve tartışma: Derste işlenen kuramsal malzeme ve edebi metinlerin farklı kültürel durumlara uygulanabilirliğini sorgulama, bilgiyi somutlaştırma ve örnekleme sürecidir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tamamlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar, videolar gibi görsel bilginin sunumu ve gerektiğinde konuyla ilgili fim ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sorular, önerilen tartışma konusuna göre öğrencinin toplumsal, kültürel ve edebi yorumundaki tutarlılığı ölçmeye, analitik ve eleştirel bakış açısı geliştirmeye yöneliktir.
2. Sorular, durum çözümlemeye dayalı olduğu için çoklu yanıtlar içermektedir.
3. Sorular edebiyat tarihi, kuramı ve felsefesini birlikte ele almaya ve değerlendirmeye dayanır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrencinin düşünsel yeteneklerini ölçmeye ve daha kapsamlı yanıtlar vermeye yönelik olması bakımından sınavlar kitap ve ders notu açık olarak yapılır.
3. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.
4. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
5. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.basarir@deu.edu.tr
Ofis tel: (232) 301 8513

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15554554445
ÖK.25554554445
ÖK.35554554445
ÖK.45554554445
ÖK.55554554445