DERS ADI

: ENGELLİLERDE REKREASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 4007 ENGELLİLERDE REKREASYON SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

öğrencilere, zaman ve serbest zamanı değerlendirme engellilerde beden eğitimi ve sporun anlam ve öneminin kazandırılması, engelli bireylerle normal bireylerin bir arada yaşamasının kazandırılması ayrıca engelliliğin nedenleri ve önlenmesi hakkında bilgi vermek, engellilerin yaptığı sporların özellikleri kuralları engel guruplarına yönelik yapılan rekreatif aktivite örnekleri ve spor organizasyonları hakkında bilgi vermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Serbest zaman ,rekreasyonun tanımı, özellikleri ve sınıflandırılmasını açıklar.
2   Engellilerde Rekreasyon aktivitelerinin tarihsel gelişim sürecini özetler.
3   Engellilerde rekreatif spor organizasyonlarına ait plan hazırlama çalışmalarını öğrenir
4   Engellilerde rekreatif spor organizasyonlarına ait uygulama sürecine yönelik hazırlık çalışmalarını yürütür.
5   Engellilerde rekreatif spor organizasyonlarına ait plan hazırlama ve uygulama sürecine yönelik hazırlık çalışmalarını yürütür.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Serbest zamanı kullanım ve çeşitleri
2 Engellilerde Beden eğitimi ve sporun, kökenin rekreasyon ile Gelişimi ve faydaları
3 Engelli bireylerin rekreasyon ihtiyacının belirlenmesi
4 Engellilerde açık alan rekreasyonu
5 Engellilerde kapalı alan rekreasyonu
6 Yaşam boyu spor anlayışı
7 Dünya ve Türkiye de spor örgütleri
8 Dünya ve Türkiye'de spor örgütleri
9 Türk spor sisteminin gelişimi ve teşkilatlanması
10 Engelli Spor Türleri ve Branşları.
11 Engellilerde beden Eğitimi ve Sporun Kapsamına Giren Başlıca Alanlar.
12 Paralimpik Olimpiyat tarihi ve oyunlar
13 Paralimpik Olimpiyat tarihi ve oyunlar
14 Paralimpik Olimpiyat tarihi ve oyunlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İnal Ali N. (2013) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Basımevi, Ankara.
Kale R. (2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayıncılık, İstanbul.
Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi, Ankara.
McGraw, H. ve Lumpkin, A. (2005). Foundations of Physical Education and Sport, US
Graham G. , Hale S., Ann S. ve Parker M. (2007). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Mayfield Publishing, US.
McGraw, H. (2002).Physical Education and Sport: A Contemporary Introduction, US.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1544444434454
ÖK.2544444434454
ÖK.3544444434454
ÖK.4544444434454
ÖK.5544444434454