Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Rekreasyon |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Rekreasyon |
Dersin Amacı |
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin an unsurlarını öğrenmek ve bu alanda uygulama becerileri sağlalamaktır. Bilim tarihi, bilim felsefesinin gelişimi, etik ve bilimsel araştırmanın esasları üzerine öğrenciler ile tartışma yöntemiyle araştırmacıda olması gereken sorgulayıcı bakış açısının kazanılması amaçlanmaktadır. Devam eden haftalarda öğrencilerin bilimsel araştırma süreci aşamaları konusunda kuramsal ve uygulamalı bir öğrenim görmeleri sağlanacaktır. Bu doğrultuda sorun alanının tespiti ve araştırma sorusunun belirlenmesi, öncelikli verilerin toplanması, değişkenlerin belirlenmesi, hipotezlerin oluşturulması, araştırma tasarımının yapılması, dağılım eğrileri, örneklemin oluşturulması, ölçekler ve araştırma verilerinin toplanması işlerinin yürütümü ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Suat CEBECI, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Istanbul, 2002. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, araştırma, tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ders içi katılım, sınavlar, ödevler. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|