DERS ADI

: İZCİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSS 2014 İZCİLİK SEÇMELİ 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Savunma sporlarının öğretiminin amacı savunma sporları kazanımlarının eğitim yoluyla kazanılmasıdır ve hedefi ise, bu amacın bütün imkanlarla elde edilmesidir. Böylece savunma eğitiminin amaç ve hedefi basitçe bu kazanımların elde edilmesidir. Daha açıkçası savunma eğitiminin amacı, mükemmel olmayan ve işlenmeye hazır insan oğlunun fiziksel, ruhsal ve sosyal olarak eğitilerek ideal insan haline getirilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Savunma sporu tarihi
2   Dünyadaki Savunma sporlarını öğrenme
3   Türkiyedeki Savunma Sporlarını Öğrenme
4   Savunma sporları kurallarını öğrenme
5   Savunma tekniklerini uygulama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Savunma sporlarının tarihi
2 Kendini savunmanın temelleri
3 Kendini savunmanın temelleri-2
4 Savunma sporlarının tanıtımı
5 Savunma sporlarının tanıtımı
6 Kendini savunma sanatı
7 Kendini savunma sanatı
8 Yanındakini ve etrafındakileri savunma sanatı
9 Yanındakini ve etrafındakileri savunma sanatı
10 Savunma sanatlarının etik değerleri
11 Savunma sanatlarının etik değerleri
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Son uygulama sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Charles I. Staley. The science of Martial Arts Training, Unique Publications; 2nd ed. Edition, 2000.
2. Kancho Joko Ninomiya. Karate in the Inner Circle. Frog, Ltd. Berkeley, California, http://www.enryo.ro/carti/Sabaki%20Method%20-%20Enshin%20Karate.pdf
3. Mantak Chia. Irob Shirt Chi Kung I, Edited by Judith Stein, Mantak and Maneewan Chia, Thailan, 1986. http://avalonlibrary.net/ebooks/Mantak%20Chia%20-%20Iron%20Shirt%20Chi%20Kung%20I.pdf
4. Haluk Öner. Karate - Do Kumite - Karate'nin Dövüş Sırları. 2017Taylor, S.J. &Bogdan, R. (1998). Introduction to qualitative research methods. Third Edition. New York: John WileyandSons.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Uygulama Hazırlık 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1333353353343
ÖK.2333353353343
ÖK.3333353353343
ÖK.4333353353343
ÖK.5333353353343