DERS ADI

: BOŞ ZAMAN VE GÖNÜLLÜLÜK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 2010 BOŞ ZAMAN VE GÖNÜLLÜLÜK SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Rekreatif bir etkinlik olarak gönüllülük ve toplumsal duyarlılık kavramları ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanma, organizasyonlar yapma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rekreatif bir etkinlik olarak gönüllülük ve toplumsal duyarlılık uygulamaları ile ilgili temel bilgileri öğrenir
2   Rekreatif bir etkinlik olarak gönüllülük ve toplumsal duyarlılık uygulamaları ile ilgili temel becerileri öğrenir
3   Rekreatif bir etkinlik olarak gönüllülük ve toplumsal duyarlılık uygulamaları ile ilgili etkinlik düzenleme yöntemlerini öğrenir
4   Rekreatif bir etkinlik olarak gönüllülük ve toplumsal duyarlılık uygulamaları ile ilgili organizasyon düzenleme yöntemlerini öğrenir
5   Gönüllülük uygulamaları yapmayı planlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gönüllülük ve Toplumsal Duyarlılık (Tanım ve kavramlar)
2 Gönüllülük felsefesi
3 Tarihte gönüllülük ve toplumsal duyarlılık uygulamaları
4 Toplumsal duyarlılık uygulamalarında dikkat edilmesi gerekenler
5 Gönüllülük ve toplumsal duyarlılık projeleri planlama
6 Gönüllülük ve toplumsal duyarlılık projeleri planlama
7 Uygulama
8 Uygulama
9 Uygulama
10 Uygulama
11 Uygulama
12 Proje raporu hazırlama
13 Proje raporu hazırlama
14 Proje raporlarının teslimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Suat Karaküçük (1999), Rekreasyon,
Necdet Hacıoğlu, Boş zaman ve rekreasyon yönetimi
Sociology of Leisure, J. Dumazedier, 1974. Leisure, J.R. Kelly, 1982. Toward a Society of Leisure, J. Dumazedier, 1967. Technology, Human Values and Leisure,
(Ed) Max Kaplan & P. Bosserman, 1971. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Eğilimi, N. Aslan, 2000. Leisure Sciences (2000-2001) Journal of Leisure Research (1990-2010)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1444434433453
ÖK.2444434433453
ÖK.3444434433453
ÖK.4444434433453
ÖK.5444434433453