DERS ADI

: TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKS 2006 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Türk kültür coğrafyasını kavratmak ve Türk kültürü konusunda bilinç uyandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nüfus ve yerleşme ile ilgili temel kavramları ve olguları coğrafi ilkelere göre açıklar
2   Kültürel coğrafyada dil, din, kültür ve ırkla ilgili temel kavramları ve olguları coğrafi ilkelere göre açıklar
3   Tarım, hayvancılık, ormancılık, madencilik ve su ürünleri ile ilgili temel kavramları ve olguları coğrafi ilkelere göre açıklar
4   Sanayi, ulaşım, turizm ve ticaret ile ilgili temel kavramları ve olguları coğrafi ilkelere göre açıklar
5   Beşeri ve ekonomik coğrafya ile fiziki coğrafya arasındaki ilişkileri coğrafi ilkelere göre değerlendirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür, insan ve toplum
2 Türk kültürü ve Türk uygarlığı
3 Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynaklar
4 Tarihte Türk devletleri
5 Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapı
6 Türklerde halk inançları ve mitoloji
7 Türklerde insan ve mekân ilişkisi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Türklerde sözlü, yazılı ve maddi kültürü
10 Türklerde aile yapısı
11 Türk tarihinde yaşanan göçlerin demografik ve kültürel sonuçları
12 Türk kültürünün yayılma alanları ve komşu coğrafyalar üzerindeki etkisi
13 Türkiye nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras
14 Doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akpınar, Turgut. Türk Kültür Tarihinden Esintiler, Kitabevi, 2003
Akyüz, Yahya vd. Türk Kültür Tarihi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1991
Atatürk Üniversitesi, Türk Kültür ve Medeniyeti(Makaleler) c. 1. Ankara, 1975
Binark, İsmet. Türk İslam Kültür Ve Medeniyeti Tarihi Bibliyografyası, Önasya y. 1969
Eröz, Mehmet. Milli Kültürümüz ve Meselelerimiz, İstanbul, 1983
Esin, Emel. Türklerde Maddi Kültürün Oluşumu, Kabalcı y. İstanbul 2003
Güngör, Erol. Türk Kültürü ve Milliyetçilik, İstanbul, 1996
Güvenç, Bozkurt. Türk Kimliği (Kültür Tarihinin Kaynakları), Kültür Bakanlığı y. 1994, Boyut y. 2010
Heyd, Uriel. Türk Hukuk ve Kültür Tarihi Üzerine Makaleler, Ankara Okulu, 2014

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1222242222333
ÖK.2222242222333
ÖK.3222242222333
ÖK.4222242222333
ÖK.5222242222333