DERS ADI

: VOLEYBOL

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TSS 3001 VOLEYBOL SEÇMELİ 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin voleybolun tanımını, voleybol oyununun genel karakteristik özelliklerini, Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, voleybol oyun kurallarını, voleybol oyununun temel tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretimini sağlamak, voleybol ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Voleybol temel oyun kurallarını ifade edebilme
2   Voleybola özgü ısınma şekillerini öğrenebilme
3   Voleybola özgü eğitsel oyunları öğrenebilme
4   Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını öğrenebilme
5   Temel ve gelişim antrenmanlarının özelliklerini öğrenebilme ve uygulatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekilleri, voleybola özgü eğitsel oyunlar
2 Voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları
3 Öne parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle gerçekleştirilen çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller
4 Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle gerçekleştirilen çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller
5 Öne manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle gerçekleştirilen çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller
6 Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle gerçekleştirilen çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller
7 Alttan servisin paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları örnekleri ve iki kişiyle filede driller
8 Tenis servisin paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları örnekleri ve iki kişiyle filede driller
9 Smacın paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; sahada ve filede topsuz adımlama, kol hareketi, sıçrama, topa zamanlama, atılan pasa sıçramadan ve sıçrayarak smaç çalışma örnekleri
10 Planjönün takla, burgu, göğüs ile öne ve yana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle gerçekleştirilen çalışmalar
11 Servis karşılama, smaç karşılama çalışmaları; iki kişiyle, üç kişiyle ve grup halinde gerçekleştirilen çalışmalar
12 Servis karşılama, smaç karşılama çalışmaları; iki kişiyle, üç kişiyle ve grup halinde gerçekleştirilen çalışmalar
13 Voleybol oyun kuralları voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma
14 Voleybol oyun kuralları voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. American Sport Education Program, Coaching Youth Volleyball, 2008
2. Aracı H. Voleybol, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006
3. Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi,
Ankara, 2009
4. Bengü M. Adam Voleybol, Adam yayıncılık, 1983
5. Shondell D, Reynaud C, Volleyball Coaching Bible, Human Kinetics, 2002
6. Tiryaki E. Yeni Başlayanlar için Voleybol, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1999

Yardımcı kaynaklar:
1. Özsu N. Oyunlarla Spor Eğitimi, Dumat Ofset, Mersin, 2008
2. Onay C. Branşlara Göre Eğitsel Oyunlar, Özbiçer Basım Evi, Mersin, 2008

Referanslar:
www.tvf.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1333353353343
ÖK.2333353353343
ÖK.3333353353343
ÖK.4333353353343
ÖK.5333353353343