DERS ADI

: SATRANÇ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSS 2012 SATRANÇ SEÇMELİ 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Satrancın tanımını ve tarihçesini açıklayabilme
2   Satranç oyun kurallarını anlayabilme ve uygulayabilme
3   Satrancın temel becerilerini kavrayabilme ve uygulayabilme
4   Satranç taktiklerini kavrayabilme ve uygulayabilme
5   Satranç antrenörlük ve öğretim becerilerini kavrayabilme
6   Satrançta uygun öğretim yöntemlerini kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Satrancı tanıyalım. Tarihçesi ve önemi. Dünyada ve Türkiye de satranç..Satranç tahtasının konumu,özellikleri. Dikey,yatay,çapraz yollar.Kare adları,merkez kareler..Taşlar. Diziliş.Taşların hareketleri ve gücü.
2 Saldırı ve savunma.Taş alma. Koruma,kaçma,araya taş girme,saldıran taşı alma.Taş değişimleri. Eşit değişimler,kazançlı değişimler. Korunmayan veya yetersiz korunan taşlar
3 Şah çekme ve şah çekmeden kurtulma.Taş alarak,araya taş girerek,kaçarak. MAT.Tek hamlede matlar.
4 MAT. Kaleyle,vezirle,fille,atla,piyonla.
5 Özel hamleler:Rok,Piyon terfisi,Geçerken Alma.Kısa mat örnekleri.
6 Çifte saldırı: Saldırı hedefleri:Şah,taşlar,önemli kareler
7 Beraberlikler:Pat,konum tekrarı,50 hamle,yetersiz güç,anlaşmalı beraberlikler.Oyun kuralları
8 Notasyon,satranç saati,ağır,hızlı,yıldırım zaman tempoları.Kurallar
9 Taktikler:Açarak saldırı,açarak şah çifte şah,
10 Ara Sınav
11 Açılış: İlkeler:A-Merkez mücadelesi, B-Taşların geliştirilmesi, C-Şahın güvenli bir konuma taşınması, D-Plan aşaması
12 Oyun ortası fikirleri:Taşların konumlarının iyileştirilmesi
13 Oyun sonu teknikleri:Opozisyon,karesine girme..
14 İki hamlede matlar değişik taşlarla

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Sunuş
2- Buluş
3- Gösterip Yaptırma
4- Soru-Cevap
5- Karma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme testleri,sınavlar ve uygulama.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Uygulama Hazırlık 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1333353353343
ÖK.2333353353343
ÖK.3333353353343
ÖK.4333353353343
ÖK.5333353353343
ÖK.6333353353343