DERS ADI

: SOSYAL POLİTİKA, SPOR VE REKREASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 3005 SOSYAL POLİTİKA, SPOR VE REKREASYON SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Dersin temel amaçları serbest zaman etkinliklerinin modern ve günümüz dünyasındaki yerini açıklamak ve öğrencileri serbest zamanın sorumlu ve etik yönetimi konusunda yetkin kılmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Serbest zaman ve çalışma ilişkisini açıklama
2   Serbest zaman yönetimindeki farklı yaklaşımları değerlendirme
3   Serbest zaman etkinlikleri ve günlük yaşam ilişkilerini değerlendirme
4   Serbest zaman etkinlikleri ve kamusal alan ilişkilerini değerlendirme
5   Serbest zaman etkinliklerine katılım konusunda sorumlu ve etik davranabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modernlik ve günlük yaşam Serbest zaman etkinliklerinde araştırma: Teorik tartışmalar
2 Düşünümsel modernlik ve günlük yaşam Serbest zaman etkinliklerinde araştırma: Herhangi bir serbest zaman etkinliğinin günlük yaşam çerçevesinde araştırılması (örnek olay)
3 Modernlikten, düşünümsel modernliğe çalışma ve serbest zaman ilişkileri
4 Serbest zaman etkinliklerine katılımı etkileyen etmenler
5 Serbest zaman etkinlikleri ve tüketici (tüketim) kültürü
6 Yönetimin temel kavramları
7 Ticari örgütler ve serbest zaman etkinliklerinin yönetimi
8 Ticari olmayan örgütler ve serbest zaman yönetimi / Serbest zaman ve kamusal alan
9 Serbest zaman ve etik
10 Serbest zaman, sağlık ve esenlik ilişkileri
11 Serbest zaman, sağlık ve esenlik ilişkileri
12 Serbest zaman, sağlık ve esenlik ilişkileri
13 Serbest zaman, sağlık ve esenlik ilişkileri
14 Serbest zaman, sağlık ve esenlik ilişkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rojek, C. (2005). Leisure Theory: Principles and Practice. Palgrave Macmillan.
Stebbins, R. A. (1992). Amateurs, Professionals, and Serious Leisure. Montreal: McGill-Queen s University Press.
Yardımcı kaynaklar:
Leisure Studies
Leisure Sciences
Journal of Leisure Research
Sociology
Theory, Culture and Society

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma ve ödevler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, örnek-olay çalışmaları, alan çalışması, sunumlar ve ödevler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1444434444454
ÖK.2444434444454
ÖK.3444434444454
ÖK.4444434444454
ÖK.5444434444454