DERS ADI

: KÜLTÜRLER ARASI REKREASYON(SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 3003 KÜLTÜRLER ARASI REKREASYON(SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Dersin amacı; öğrencilere, Rekreasyon uygulamalarının farklı toplum ve kültürler üzerindeki etkilerini tartışabilecek ve Rekreasyon alanında yürütülen projelerin sosyo-kültürel etkilerini inceleyebilecek bilgiyi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rekreasyon ve kültür ile ilgili temel kavramları tanımlar
2   Milli kültür rekreasyonu ile milletlerarası kültür rekreasyonu arasındaki farklılıkları açıklar
3   Toplumsal sınıf ve toplumsal cinsiyet olgularını rekreasyon kavramıyla ilişkilendirir
4   Rekreasyon uygulamalarının farklı toplum ve kültürler üzerindeki etkilerini tartışır
5   Rekreasyon alanında yürütülen projelerin sosyo-kültürel etkilerini inceler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür kavramının kavramsal ve tarihsel çerçevesi.
2 Etnisite ve çokkültürlülük.
3 Rekreasyon olgusuna genel yaklaşım.
4 Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı (Toplum, kültür, Aile, Yaş, Cinsiyet, Din, Sosyo-Ekonomik Durum)
5 Milli kültür ve milletlerarası kültür rekreasyonu.
6 Rekreasyona katılım ve toplumsal sınıf.
7 Rekreasyon ve kültür.
8 Rekreasyona katılım ve toplumsal cinsiyet.
9 Farklı toplumlarda rekreasyon (Doğu toplumları)
10 Farklı toplumlarda rekreasyon (Batı toplumları)
11 Türkiye de kültürel rekreasyon
12 Türkiye de kültürel rekreasyon
13 Rekreasyon projelerinin sosyo-kültürel analizi.
14 Rekreasyon projelerinin sosyo-kültürel analizi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ed. Karaküçük S. (2016). Rekreasyon Bilimi. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ed. Yaylı A. (2014). Rekreasyona Giriş. Detay Yayıncılık, Ankara.
Doytcheva M. (2016). Çokkültürlülük. İletişim Yayınları, İstanbul.
Yanık C. (2013). Dünya da ve Türkiye de Çokkültürlülük. Sentez Yayınları, Ankara.
Driskell J. A. And Wolinsky I. (2009). Nutrinational Concerns Recreation Exercise and Sport. CRC Press, New York.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555544434443
ÖK.2555544434443
ÖK.3555544434443
ÖK.4555544434443
ÖK.5555544434443