DERS ADI

: TÜRK İŞARET DİLİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKS 2005 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Öğrencilerin mezun olduktan sonra karşılaşması muhtemel engelli gruplardan biri olan işitme engelli birey ve hastalarla temel seviyede iletişim kurma ve bilgi aktarımını sağlama düzeyinde türk işaret dilinin temel kavram ve becerilerini öğrenmesi ve uygulayabilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   işitme engelinin ve türk işaret dilinin temel özelliklerini bilir
2   Türk işaret dilinde harflerin tanımı ve el ve parmak şekillerini bilir ve
3   Kendisi ile ilgili zamir ve tasvirleri kullanabilir, kendi özgeçmişini
4   Yakın çevre ve akraba tanımlarını bilir ve uygulamada doğru bir şekilde kullanır
5   İşaret dilinde sayı ile sayma, sayıları uygun şekilde üç boyutlu olarak
6   Temel meyve ve sebzeleri bilir, kendisi işaret dili içersinde kullanılır ve
7   Haftanın günlerini ve yılın aylarını işaret dilinde kullanmayı bilir ve konuşma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşitme Engellinin Özellikleri
2 Türk İşaret Dilinin Özellikleri
3 Harfler
4 Aile ve Akrabaları ile İlgili İşaretler
5 Kendisi ile İlgili İşaretler
6 Kendisi ile İlgili İşaretler
7 Meyveler
8 İçecekler
9 Giyecekler
10 Zıt Anlamlılar
11 Duygular
12 Renkler
13 Takvim, Günler, Aylar, Mevsimler,
14 Zaman Zarfları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aslı Göksel ve Suleyman S. Taşçı. Yayınlanacak. Turk İşaret Dilinde Ödunçlemeler.
Türk İşaret Dili. (Yay.). Engin Arık.
Meltem Kelepir ve Aslı Göksel. Yayınlanacak. Türk İşaret Dili nde aktarılmış
anlatımın özellikleri. Türk İşaret Dili. (Yay.) Engin Arık.
ARIK, E. (2013). Tu rk İşaret Dili nde Sınıflandırıcılar Üzerine Bir Çalışma. Bilig.
67; 01-24

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Saha çalışması
4. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 67

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1332222222352
ÖK.2332222222352
ÖK.3332222222352
ÖK.4332222222352
ÖK.5332222222352
ÖK.6332222222352
ÖK.7332222222352