DERS ADI

: ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE PLANLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKS 4014 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE PLANLAMA SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayabilme, ozel gereksinimli öğrencinin eğitsel değerlendirmesini yapabilme, ozel gereksinimli öğrencinin performansına uygun amaçlar yazabilme, ozel gereksinimli öğrenci için bireyselleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilmeyi kazandırma amacındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayabilecektir.
2   Özel gereksinimli öğrenci için bireyselleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilecektir.
3   Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örneklerini düzenleyebilir.
4   Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeleri bilir.
5   Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar
2 Temel kavramlar
3 Yasal dayanaklar
4 Değerlendirme
5 Değerlendirme
6 BEP hazırlama süreci
7 Geçiş planları
8 Geçiş planları
9 BEP hazırlama süreci
10 Geçiş planlarının değerlendirilmesi
11 Örnek uygulamalar
12 Örnek uygulamalar
13 Örnek uygulamalar
14 Örnek uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gürsel Oğuz (Ed.) (2007). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:794. Eskişehir. *Eripek S. (Ed). (2007). İlköğretimde Kaynaştırma. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:920. Eskişehir. *Vuran, S. ve Çelik, S. (2007). Örneklerle Kavram Öğretimi. Kök yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler düzenli olarak derslere katılmakla ve tartışmalarda yer almakla yükümlüdürler. Aynı zamanda bireyselleştirilmiş eğitim programları ve ders planları hazırlayacaklar, hazırladıkları planları sunacak ve öğrenme/öğretme süreci üzerinde yansıtma yapacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
Tel: 02327431001
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir. Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.12334
ÖK.22334
ÖK.32334
ÖK.42334
ÖK.52334