DERS ADI

: EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBS 2004 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TOLGA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ile ilgili kavramsal ve kuramsal çerçeveyi, eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerinin niteliklerini, Bloom'un orijinal ve revize edilmiş taksonomisini ve ölçme ve değerlendirmeye etkilerini, sınav türleriyle ilgili kavramsal ve uygulamaya dönük yönlerini, ölçümleri betimlemede yararlanılabilecek temel istatistiksel işlemleri ve uygulanmasını, ölçme aracı geliştirme sürecini, test ve madde analizine dönük işlemleri ve değerlendirme yaklaşımlarını ve not verme süreçlerini incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme.
2   Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerinin niteliklerini kavrayabilme.
3   Bloom un hedeflerle ilgili orijinal ve revize edilen taksonomisinin özelliklerini kavrayabilme
4   Sınav türleriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini kavrayabilme.
5   Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel teknikleri uygulayabilme
6   Ölçme aracı geliştirmenin aşamalarını kavrama
7   Değerlendirme tür ve yaklaşımlarını kavrayabilme.
8   Değerlendirme ve not verme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi
2 Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramların Bilgisi
3 Eğitimde Kullanılan Ölçme Araç ve Yöntemlerinin Nitelikleri
4 Çoktan Seçmeli, Doğru-Yanlış Tipi, Kısa Cevaplı ve Eşleştirmeli Maddelerden Oluşan Testler
5 Yazılı Yoklama Sınavları
6 Puanlama Anahtarları, Hazırlanması ve Puanlama
7 Sözlü Sınavlar, Hazırlanması, Uygulanması ve Puanlanması
8 Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel İstatistiksel Teknikler
9 Ölçme Aracı Geliştirmeyle İlgili Temel Kavramlar
10 Ölçme Aracı Geliştirmenin Aşamaları
11 Ölçme Aracı Geliştirmenin Aşamaları
12 Test ve Madde İstatistikleri
13 Değerlendirme ve Not Verme
14 Değerlendirme ve Not Verme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Airasian P. W ve Miranda H. (2002). The Role of Assessment in the Revised Taxonomy. Theory Into Practice, 41(4), 249-254.
2. Anderson, L. W. (2005). Ojectives, Evaluation, And The Improvement of Education. Studies in Educational Evaluation, 31, 102-113
3. Ebel, R. L. (1972). Essentials of Educational Measurement. New Jersey: Prentice-Hall, inc. Englewood Cliffs.
4. Erkan, S. ve Gömleksiz, M. (Ed.) (2008). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Yayıncılık. Ankara
5. Özçelik, D.A. (1992). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM Yayınları.
6. Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, düz anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli test, yazılı yoklama sınavı, ödev,

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
Tel: + 90 (232) 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi - Salı - Çarşamba - Perşembe - Cuma 09.00 - 17.00 Saatleri arasında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 6 12
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.12423
ÖK.22423
ÖK.32423
ÖK.42423
ÖK.52423
ÖK.62423
ÖK.72423
ÖK.82423