DERS ADI

: DOĞA SPORLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 2014 DOĞA SPORLARI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Doğa ortamında yaşama uyum sağlama, güvenli hareket bilgi ve becerisi. Bu bilgi ve becerilerin seçilecek çeşitli doğa sporlarının teorisi ve uygulanması (Trekking, Doğada Yaşamını Sürdürme, Güvenlik, Tırmanış, İniş Ve Çıkış.Kampçılık, Orienteering, Dağcılık, Mağaracılık, Kano, Rafting, İzcilik,Yelken).

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğa sporlarının çeşitlerini bilme
2   Doğa ortamını inceleme ve bu yaşama uyum sağlama
3   Orienteering konusunda bilgi ve becerilerini kullanarak hedef bulabilme
4   Trekking teorisini anlama ve uygulanmasını yapabilme
5   Yelken teorisini anlama ve uygulanmasını yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğa sporu nedir Doğa sporu anlayışı nasıl doğdu
2 Doğa Sporlarının çeşitleri ve doğa sporlarında kullanılan malzemeler ve malzeme listesi
3 Doğa yürüyüşü (uygulama)
4 Doğa sporları ile ilgili genel kuramsal bilginin aktarımını, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını
5 Doğada Yürüyüş ile ilgili uygulamanın yapılması
6 Bisiklet ile ilgili uygulamanın yapılması
7 Dalış ile ilgili genel kuramsal bilginin aktarımını, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını 1
8 Dalışile ilgili genel kuramsal bilginin aktarımını, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını 2
9 Yelkencilik ile ilgili genel kuramsal bilginin aktarımını, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını 1
10 Yelkencilik ile ilgili genel kuramsal bilginin aktarımını, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını 2
11 Yelkencilik (uygulama)
12 Dağcılık nedir
13 Dağcılık stilleri
14 Dağcılıkta Kullanılan Malzemeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Odabaşoğlu Caner, Dağcılık Düğümleri, Geven Yayınları, İstanbul, 2002
1. Connally Craig , The Mountaineering Handbook, The McGraw Hill Companies, 2004
Bratt Ian , Orienteering, Stackpole Books, 2002

Yardımcı kaynaklar:
Noland David, Trekking, Norton, 2001
Keresteci Sait, Denizcilik ve Yelkencilik, Toroslu Kitaplığı, 2003
Dedekam Ivar, Resimlerle Yelken ve Arma Ayarları, Denizler Kitapevi, 2011

Referanslar:
http://books.google.com.tr/books id=xbseygAACAAJ&dq=Oryantiring

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında, uygun kıyafet ve materyal ile gelinecek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
Tel: + 90 (232) 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi: 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1445443
ÖK.2445443
ÖK.3445443
ÖK.4445443
ÖK.5445443