DERS ADI

: DRAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 2011 DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bu ders eğitimde drama yönteminin kullanılmasına yönelik bir içeriğe sahiptir. Derste yaratıcı drama çalışmalarından Türkçe eğitiminde nasıl yararlanılacağı konusunda öğrencileri bilinçlendirmek hedeflenmektedir. Bu amaçla tiyatro kavramının gelişimi ve tiyatro alanına ilişkin temel kavramlar üzerinde durulduktan sonra derste doğaçlama ve canlandırma teknikleri irdelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tiyatro ve Drama uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma.
2   Tiyatro ve yaratıcı drama ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Türkçe eğitiminde yaratıcı drama yöntemini kullanabilmek.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilmek, Türk dilinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak.
5   Kendine güven duyma becerisini geliştirmek ve eleştirel düşünme yeteneği kazanmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tiyatro ve drama uygulamaları ilişkin ön bilgilerin yoklanması
2 Tiyatronun gelişim süreci üzerinde durulması
3 Tiyatro alanına ilişkin temel kavramlar
4 Tiyatro alanına ilişkin temel kavramlar
5 Canlandırma ve doğaçlama tekniklerinin anlatılması
6 Öğrenci sunumları
7 Öğrenci sunumları
8 Öğrenci sunumları
9 Genel tekrar
10 Yaratıcı drama kavramının ve çalışmalarının tanıtılması
11 Türkçe eğitiminde yaratıcı dramadan yararlanma yollarının tartışılması
12 Oyunlaştırma teknikleri ve Türkçe öğretimi
13 Drama uygulamaları
14 Drama uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adıgüzel,H. Ömer. (1993). Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğ r e t im Ana b i l im Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
San, İnci. (1990). Eğitimde Yaratıcı Drama . Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, sayı.23, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-yanıt, metin inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ve; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında ve uygun kıyafet materyal ile gelinecek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
Tel: + 90 (232) 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi: 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.133
ÖK.233
ÖK.333
ÖK.433
ÖK.533