DERS ADI

: ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKS 4007 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının üst düzey düşünmeye yönelik temel kavramları bilmesini, düşünme türlerini, düşünme stillerini, eleştirel düşünmenin önemini, eleştirel dinleme, eleştirel okuma ve eleştirel yazma konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar
2   Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir
3   Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar
4   Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir
5   Eleştirel ve Analitik düşünme becerilerinin karşılaştırmasını yapar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar
2 Düşünme Türleri
3 Düşünme Türleri
4 Eleştirel Düşünme-I
5 Eleştirel Düşünme-II
6 Eleştirel Düşünmenin Kapsamı
7 Eleştirel Düşünme Becerileri
8 Eleştirel Düşünme Becerileri
9 Eleştirel Düşünme Stratejileri
10 Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen Faktörler
11 Eleştirel Dinleme
12 Eleştirel Okuma
13 Eleştirel Yazma
14 Öğrenci başarısını değerlendirme ve not verme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Orhan Özdemir, Eleştirel Düşünme, Kriter Basın Yayın Dağıtım, İstanbul, 2008.
Ahmet Kurnaz, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Eğitim Kitabevi, 2013.
Birsel Ayberk, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, Nobel Kitabevi, Ankara, 2010.
Gerald M. Nosich, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Raymond Geuss, Eleştirel Teori, (çev. Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2013.
Kürşad Yılmaz, Eleştirel ve Analitik Düşünme, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1322224222422
ÖK.2322224222422
ÖK.3322224222422
ÖK.4322224222422
ÖK.5322224222422