DERS ADI

: VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNESS I (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AUE 1039 VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNESS I (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CANER ÇAVDAR

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Fitness ın tanımlayıcılarının öğrenilmesi ve fiziksel aktivite programlarının düzenlenmesi, fiziksel aktivite koroner kalp hastalıkları, diyabet, obezite, hipertansiyon gibi değişik fiziksel hastalıkların tedavisinde ve önlenmesindeki öneminin kavranması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci Fitness prensipleri doğrultusunda egzersiz reçetesi hazırlayabilir.
2   Öğrenci Fitness ve fiziksel uygunluk ilişkisini açıklayabilir.
3   Öğrenci Fitness ve sağlık ilişkisini açıklayabilir.
4   Öğrenci yaş dönemlerine göre Fitness önerileri sunabilir.
5   Öğrenci kadınlar ve engelli bireylere yönelik Fitness aktivitesi önerileri sunabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fitnessın tanımı ve sınıflandırılması
2 Fitness tanımlayıcıları ve aktivitenin şiddetinin belirlenmesine yönelik yöntemler
3 Aktivite piramidi
4 Fitness prensipleri ve egzersiz reçetesinin genel prensipleri
5 Fitness yararları
6 Fitness ile fiziksel uygunluk ilişkisi
7 Fitness in beden, ruhsal ve zihinsel sağlığımız üzerine etkileri
8 Ara sınav
9 Fitness, beslenme ve obezite ilişkisi
10 Gebelikte ve kadınlarda Fitness önerileri
11 Çocukluk ve ergenlik ve gençlik döneminde Fitness
12 Yetişkinlik ve yaşlılıkta Fitness ve öneriler
13 Engellilerde Fitness ve öneriler
14 Yarışmalara yönelik Fitness uygulamaları
15 Fitness uygulamaları
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics
2. Swain DP, Leutholtz BC (2007) Exercise Prescription, Second Edition, Human Kinetics
3. ACSM s Health-related Physical Fitness Assessment Manual (2010), Third Edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, soru-cevap, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, uygulama becerileri ara sınav ile, ilişkilendirme becerileri final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi YO, DEU Sağlık Yerleşkesi 35340 İnciraltı, İzmir
Telefon: +90 232 412 97 22
Elektronik Posta: gurbuz.buyukyazi@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sınırlama yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 11 11
Sunum Hazırlama 1 9 9
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14445
ÖK.2545
ÖK.3554
ÖK.4445
ÖK.5555