DERS ADI

: VOLEYBOL I (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AUE 1037 VOLEYBOL I (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA KARAHAN

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin voleybolun tanımını, voleybol oyununun genel karakteristik özelliklerini, Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, voleybol oyun kurallarını, voleybol oyununun temel tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretimini sağlamak, voleybol ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak, her türlü gelişmeleri takip ederek etkinlik, organizasyonlar düzenlenmesini ve yönetebilme becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Voleybolun tarihçesini anlatabilme
2   Saha ve malzeme bilgisi sahibi olabilme, voleybol temel oyun kurallarını ifade edebilme; Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak eğitsel oyunları hazırlayıp uygulatabilme;
3   Öne,geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın parmak pasın basamaklı öğretimini anlayabilme;
4   Öne,geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimini anlayabilme;
5   Alttan ve tenis servisin servisin basamaklı öğretimini anlayabilme;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Voleybolun tarihçesi
2 Voleybol oyun kurallarına giriş -saha ve malzeme bilgisi
3 Voleybola yeni başlayan sporculara yönelik eğitsel oyunları
4 Voleybola yeni başlayan sporculara yönelik eğitsel oyunları
5 Voleybola yeni başlayan sporculara yönelik voleybolda temel duruşlar ve kayma adımları
6 Öne parmak pasın basamaklı öğretimi
7 Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi
8 vize sınavı
9 Bir voleybol maçı izleyip yorum yapma
10 Öne manşet pasın basamaklı öğretimi
11 Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi
12 Alttan servisin basamaklı öğretimi, Tenis servisin basamaklı öğretimi
13 Bir voleybol maçı izleyip yorum yapma
14 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Aracı H, Voleybol, Nobel yayın dağıtım, Ankara, 2006
2. American Sport Education Program, Coaching Youth Volleyball, 2008
3. Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
4. Bengü M. Adam Voleybol, Adam yayıncılık, İstanbul, 1987
5. Shondell D, Reynaud C, Volleyball Coaching Bible, Human Kinetics, 2002

Yardımcı kaynaklar:
Referanslar:
TVF Mini Voleybol Resmi oyun Kuralları, http://www.tvf.org.tr
http://www.voleybolum.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 10 10
Teknik Gezi 3 3 9
Alan/saha çalışması 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.24444
ÖK.35
ÖK.4554
ÖK.545