DERS ADI

: ESKRİM II (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AUE 2014 ESKRİM II (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SERCİN KOSOVA

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Eskrimin Öğretilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eskrim antrenörlüğünün gerekliliklerinin bilinmesi
2   Eskrim oyun kurallarının, temel teknik ve taktik becerilerinin uygulanıp aktarılması
3   Eskrimde atak ve savunma varyasyonlarının uygulanıp aktarılması
4   Eskrim maçının analiz edip sporcuları değerlendirebilme
5   Eskrimi yayıp sevdirmek için ilgili kurumlarla ortaklaşa organizasyon düzenlenmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Enerji Sistemleri- branş temelinde
2 Biyomotor yetiler- branş temelinde
3 Yüklenme kavramı-branşa özgü
4 Eskrim gard pozisyonu ve ayak çalışmalarının temelleri
5 Eskrim ayak çalışmaları
6 Teknik Öğretim uygulamaları
7 Flöre branşı, malzeme bilgisi ve oyun kuralları
8 Epe branşı, malzeme bilgisi ve oyun kuralları
9 Kılıç branşı, malzeme bilgisi ve oyun kuralları
10 Hakemlik Bilgisi
11 Eskrimcinin teknik gereksinimleri
12 Eskrim tekniğinin öğretim yöntemleri
13 Eskrimcinin taktik gereksinimleri
14 Eskrim taktiksel oyunun öğretim yöntemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Do Fencers Require A Weapon-Specific Approach To Strength And Conditioning Training Turner AN1, Bishop C, Cree J, Edwards M, Chavda S, Read P, Kirby D. J Strength Cond Res. 2016 Oct 26.
2- In Response to "Determinants of Olympic Fencing Performance and Implications for Strength and Conditioning Training".
Bottoms LM, Wylde MJ. J Strength Cond Res. 2017 Feb;31(2):e64-e66. doi: 10.1519/JSC.0000000000000921
3- The Science of Fencing. Roi, G.S., Bianchedi, D. (2008). Sports Medicine, 38(6), 465-481.
4- Eskrim tarihi ve modern eskrim; Arseven, R., Türkiye Eskrim Federasyonu; 1976 Ankara.
5- Eskrim teknikleri ve temel unsurları; Sütbakan, O., Türkiye Eskrim Federasyonu; 2010- Ankara
6- Effect of target change during the simple attack in fencing. Gutiérrez-Dávila M1, Rojas FJ, Caletti M, Antonio R, Navarro E. J Sports Sci. 2013;31(10):1100-7. doi: 10.1080/02640414.2013.770908. Epub 2013 Feb 20.
7- www.fie.ch
8- www.tef.gov.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, soru-cevap, uygulama, video analiz, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Sercin Kosova - Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi- Seferihisar-İzmir
sercin.kosova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Vize Sınavı 14 1 14
Final Sınavı 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1444
ÖK.2454
ÖK.3554
ÖK.45
ÖK.54554