DERS ADI

: ÇOCUK VE GENÇLERDE ANTRENMAN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBA 3003 ÇOCUK VE GENÇLERDE ANTRENMAN ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MERT TUNAR

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Çocuk ve antrenman hakkında genel kavram ve görüşler hakkında bilgi sahibi olur. Çocuk ve genç antrenmanı ve planlaması hakkında bilgi sahibi olur. Çocukların gelişim özellikleri ve çocuklarda yetenek seçimi konularında temel bilgileri öğrenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk ve spor ile ilgili temel kavramları bilme
2   Çocukların gelişim özelliklerini bilme
3   Çocuk antrenmanının fizyolojik etkileri hakkında bilgi sahibi olma
4   Çocuk antrenmanının özelliklerini bilme
5   Çocuklarda branşa göre yetenek seçimi konularında temel bilgilere sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk ve spor ile ilgili genel kavramlar
2 Çocuk ve spor ile ilgili genel kavramlar
3 Çocuk gelişimi ve dönemleri
4 Çocuk gelişimi ve dönemleri
5 Çocuklarda hareket eğitimi
6 Çocuk antrenmanı
7 Çocukluk döneminde egzersizin büyüme ve gelişme üzerine etkileri
8 Çocukluk döneminde egzersizin büyüme ve gelişme üzerine etkileri
9 Çocuklarda fiziksel ve fizyolojik kapasite
10 Koordinatif özellikler
11 Kondisyonel özellikler
12 Kondisyonel özellikler
13 Çocuklarda yetenek seçimi
14 Çocuklarda yetenek seçimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Acar F.M, Antrenman Bilimi El Kitabı, Meta Basım, İzmir, 2001
2. Aydın B, Akbağ M, Tuzcuoğlu S, Yaycı L, Ağır M, Gelişim ve öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005
3. Erden M, Akman Y,. Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi. 1995
4. Muratlı S, Çocuk ve spor, BağırganYayınevi, Ankara 1997
5. Özsu N. Oyunlarla Spor Eğitimi, Dumat Ofset, Mersin, 2008


Yardımcı kaynaklar:
1. Acar F.M, Futbolda Çocuk Ve Gençlerin Antrenmanları, Meta Basım, İzmir, 2000
2. Akgün N, Egzersiz Fizyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1993
3 .Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
4. Weineck J, (Çev Editörü: T Bağırgan), Futbolda Kondisyon Antrenmanı, Spor Yayınevi, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında, uygun kıyafet ve materyalile katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Çolak İbrahim Bey Mah. İzmir Cad. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İZMİR
0232 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 13 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.555